תם עידן רקפת רוסק-עמינח בלאומי, החל עידן חנן פרידמן שנכנס לתפקיד המנכ"ל

מינויו של חנן פרידמן קורה כשלושה חודשים לאחר מינוי יו"ר חדש ללאומי, סאמר חאג' יחיא; כחודש לאחר מינוי מנכ"ל חדש לבנק הפועלים, דב קוטלר; וכחודש לפני מינוי מנכ"ל חדש בדיסקונט, אורי לוין

לאחר שבע וחצי שנים כמנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח סיימה ביום שישי את כהונתה ופינתה את המקום ליורש שלה - חנן פרידמן. פרידמן שמתחיל בפועל את כהונתו כמנכ"ל הבנק הגדול במדינה, שימש עד שבוע שעבר כסמנכ"ל בכיר, חבר הנהלה וראש חטיבת אסטרטגיה, חדשנות וטרנספורמציה, וקודם לכן היועץ המשפטי הראשי בבנק. אגב, היום מגלה פרידמן כי הוא לא ימנה מחליף לעצמו, וכי החטיבה אותה ניהל תפורק ותחומי האחריות שלה יפוצלו בין החטיבות האחרות בבנק.

עם המעבר לעידן פרידמן בלאומי משלים לאומי שלושה חודשים של שינוי, שהחלו בסוף יולי האחרון עם פרישת יו"ר הבנק הקודם דוד ברודט ומינויו של הנוכחי ד"ר סאמר חאג' יחיא. פרידמן נבחר לתפקידו בסוף אוגוסט האחרון, כשיחד עמו ישנם עוד שני מנכ"לים חדשים בשני הבנקים הגדולים שאינם בעלי גרעין שליטה האחרים: בנק הפועלים, שם דב קוטלר כבר נכנס לתפקידו כמנכ"ל בתחילת אוקטובר האחרון, ודיסקונט שבו אמור אורי לוין להיכנס לתפקיד המנכ"ל ב-1 בדצמבר.

במכתב ששלח היום לעובדי הבנק ציין מנכ"ל לאומי  החדש פרידמן כי "זוהי זכות גדולה להיכנס לתפקיד מנכ"ל הבנק אשר יצר לעצמו מובילות והגיע להישגים פורצי דרך, וזאת בזכות איכות העבודה, המסירות והמקצועיות שלכם. לצד הזכות הגדולה שנפלה בחלקי, קיימת חובה ענקית להמשיך ולהוביל את הבנק במסלול ההצלחה, לרבות קידום של בנקאות יוזמת וחדשנית הרואה בלקוח את המרכז, וביצוע הטרנספורמציה הנדרשת לעולם הבנקאות העתידי", תוך שהודה גם לקודמתו ומי שנתפסת כזו שקידמה את מינויו לאחר שסימנה אותו כיורשה. "תודה מיוחדת מגיעה לרקפת, שהנהיגה את הבנק בשבע וחצי השנים האחרונות והובילה אותו בהצלחה רבה להישגים חסרי תקדים".

ביחס לבנק אמר כי "למרות מצבו האיתן של הבנק, חובה עלינו להזכיר לעצמינו, כי אנו פועלים בסביבה תחרותית ודינמית שהאתגרים בה הולכים ומתעצמים כל העת. מביניהם חשוב לציין את הרגולציה הנוקטת במדיניות המעודדת כניסת שחקנים חוץ בנקאיים, אשר נהנים כבר מפירות המהפכה הטכנולוגית, ומאפשרת להם להציע שירותים ספציפיים בלבד ולהעצים את התחרות. בנוסף, צרכי הלקוחות משתנים והם מצפים לקבל שירותים איכותיים, עדכניים וברמה הגבוהה ביותר, בכל מקום ובכל עת. כל אלה, לצד אתגרים רבים נוספים, מחייבים אותנו לגלות עוד יותר מחויבות, שירותיות ומקצועיות".

הוא גם התייחס ליחסים עם העובדים, המאוגדים, של הבנק בהדגישו את "המחויבות שלנו כהנהלה להמשיך ולספק לכם את התשתית הנכונה להצליח, באמצעות יצירת סביבת עבודה פורה ומהנה, אסטרטגיה מדויקת וטיפוח מצוינות אישית וקבוצתית... בתקופת עבודתי בלאומי זכיתי לקיים דיאלוג ישיר ופתוח עם עובדים ומנהלים מיחידות הבנק השונות, בסניפים ובמטה. את הרעיונות הטובים ביותר למדתי משיח זה, אותו אני רואה כהכרחי להצלחה של הארגון. דלתי תמשיך להיות פתוחה בפני כל אחת ואחד מכם בכל סוגיה העומדת על הפרק".