P&G בשת"פ עם 8200EISP: "מחפשים את מותגי מיליארד הדולר הבאים"

החברה מחפשת מוצרים בתחום הבריאות, איכות החיים, איכות המגורים ומוצרים נגד "תשישות נשית"

פרוקטר אנד גמבל / צילום: רויטרס, John Sommers
פרוקטר אנד גמבל / צילום: רויטרס, John Sommers

קרן הון הסיכון של חברת מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל, המייצרת מוצרים כמו אבקות כביסה, תחבושות הגייניות, משחות שיניים, חיתולים, שמפו ומוצרי גילוח, הודיע על חתימת הסכם שיתוף-פעולה אסטרטגי עם עמותת בוגרי 8200 המפעילה את המאיץ 8200EISP . הגורמים ישתפו פעולה במחזור של מאיץ 8200ESIP שיוקדש בין היתר לסטארט-אפים עם מוצרים שיש להם פוטנציאל לעניין את פרוקטר אנד גמבל.

שיתוף-הפעולה הוא מעניין במיוחד בהתחשב בתחומים שהגדירה פרוקטר למיזמים בהם היא מעוניינת אלה לא בהכרח התחומים הקלאסיים שבוגרי 8200 פונים אליהם, ובכל זאת החברה אופטימית. התחומים הם Femtech , כלומר טכנולוגיות הקשורות בבריאותן של נשים, כאשר פרוקטר מחפשת כרגע בעיקר טכנולוגיות הקשורות להקלה בתסמיני גיל המעבר; טיפול במבוגרים, כולל מניעת נפילות, בריחת שתן; שיפור יכולות פיזיות ומנטליות, כמו ערנות, ריכוז וסיבולת; בריאות אישית, כולל שיפור השינה, טיפול בבעיות עור כרוניות ומניעת התקרחות, וכן 'בתים לא רעילים': הדברת חרקים, ניקיון הבית ומערבת סינון אוויר.

החיפוש של החברה אחר הטכנולוגיות הללו מראה את ההתמזגות המתרחשת בין תחום הטיפוח האישי וסביבתי לבין תחום הבריאות ותחום הטכנולוגיה. פרוקטר אנד גמבל מאז ומתמים הייתה חברה חדשנית מאוד מבחינת הטכנולוגיות המשולבות במוצרים שלה, אך אלה היו בעיקר טכנולוגיות מוצר. במקביל למגמה שבה צרכנים לוקחים יותר אחריות על בריאותם, מתקרבת חברת מוצרי הצריכה לעולמות הבריאות ומחפשת את הכלים הטכנולוגיים שיתמכו בחדשנות שלה ובקשר שלה עם הצרכן. החברה מאמינה כי מתחומים אלה, יבואו מותגי מיליארד הדולר הבאים.

שיתוף-הפעולה עם בוגרי 8200 יחל בפברואר 2020. ההרשמה צפויה להסתיים בתחילת דצמבר. לדברי אור המאירי, מנהל זרוע החדשנות של פרוקטר אנד גמבל בישראל: "המחזור הזה של המאיץ יתמקד בתחום המוצרים המשווקים ישירות לצרכן. זהו תחום אשר באופן מסורתי זוכה לנתח קטן מסך ההשקעות בסטארט-אפים בישראל. אנחנו מאמינים כי שיתוף-הפעולה עם 8200 יתרום להגברת המודעות לפוטנציאל העצום בתחום זה".

זרוע החדשנות של פרוקטר אנד גמבל בישראל הוקמה לפני 12שנה, והייתה זרוע החדשנות הפתוחה הראשונה של פרוקט אנד גמבל בעולם. היום ישראל היא ספקית הטכנולוגיה המובילה של זרוע ההשקעות, אחרי עמק הסיליקון.

לדברי המאירי: "הערכים שאנחנו מעוניינים לקדם בפרוייקט זה הם מודעות גבוהה לבריאות ( Biological Mindset ), חיבור בין אנשים וקיימות".

נשים עושות פי 3 בבית ועייפות פי 2

במסמך שפרסמה פרוקטר לגבי אחד התחומים המדוברים - עייפות נשית - נאמר: "נשים היום הן משכילות יותר ולוקחות על עצמן יותר תפקידי ניהול מבעבר, אולם הן לוקחות על עצמן פי שלוש מעומס העבודה בבית מאשר גברים. נשים אחראיות על 80% מהחלטות הבריאות של הבית. אך מי דואג לה? בריאות האישה הושארה מאחור.

ומה התוצאה? נשים מדווחות על תשישות בשיעורים כפולים מגברים, והן סובלות בשיעורים כפולים מחרדות ודיכאון. 67% מהן מדווחות על שינה לא איכותית. שיעורי הלחץ הנפשי גבוהים ב-50%.

"פרוקטר אנד גמבל וונצ'ר יצאה למשימה לעזור לנשים לשפר את בריאותן ואת חייהן על ידי עיצוב מוצרים המיועדים במיוחד לנשים וזיהוי פערים בטיפול של האישה בעצמה. נתחיל בטיפול בתשישות תדירה ויומיומית, אשר משפיעה על היומיום שלה, היכולות שלה ומערכות היחסים שלה.

"אנחנו מחפשים מוצרים שיאפשרו לנשים לנהל את מאגרי האנרגיה שלהן לאורך היום ויפעלו בתיאום עם הגוף כדי להשלים פערי אנרגיה ולאפשר להן לשרוד את היום, יאפשרו לה לדבוק בהחלטות בריאות נכונות: תזונה, שינה והתעמלות ויעזרו לה לנהל את הלחץ הנפשי שלה בלי לפגוע ביום יום. עוד מחפשת החברה מוצרים ופתרונות שיפחיתו את תחושות הדאגה והחרדה כשאישה מרגישה שעומס החיים קשה לה מידי ושהיא לבד במערכה.

"על המוצרים הללו להיות מוצרים בעלי תועלת מוכחת שאין להם צדדים שליליים משמעותיים כמו - ירידה חדשה באנרגיה, התמכרות או צורך בשינוי דרמטי של סגנון החיים".

יש תרופה ותיקה לבעיות האלה. פמיניזם.

"אנחנו פועלים רבות גם בתחום הזה".

המאירי יצטרף לדירקטוריון EISP הכולל כבר היום נציגים מגופים כמו: EY, BlackRock, Amazon, Verizon Ventures, בנק הפועלים, אלטשולר שחם בנפיטס, BRM, קיידן קפיטל, אלרון, Avaya, משרדי עו"ד מובילים בתחום: נשיץ ברנדס ושות', פרל כהן ושות' ועוד.

לדברי מור חן, מנהלת תכנית היזמות 8200 EISP: "אחת המטרות של התכנית היא לייצר ליזמים חשיפה לשווקים בינלאומיים. כחלק מיישום אסטרטגיה זו, צירפנו לתוכנית בשנים האחרונות שותפים עם פעילות בינלאומית היכולים לסייע ליזמים להפוך רעיון לעסק מצליח ברמה העולמית. אנו בין התכניות היחידות בארץ המחברות מיזמים לשוק הגלובלי באמצעות השותפים שלנו ומשלחות לחו"ל. שיתוף-הפעולה עם פרוקטר אנד גמבל מאפשר הזדמנות חד-פעמית למיזמים ישראליים ופוטנציאל צמיחה משמעותי עם חברת מוצרי הצריכה המובילה בעולם".