עקרון הקאיזן: איזו השראה קיבל אנדרו חורש מהספורטאית מורן שמואל

וגם: פרדי אבוקרט יחליף את אריה (ריצ'י) ריכטמן כמנכ"ל קליל

מורן סמואל ואנדרו חורש / צילום: רונן טופלברג
מורן סמואל ואנדרו חורש / צילום: רונן טופלברג

אנדרו חורש, מנכ"ל יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, השתתף אתמול במפגש בתל אביב בנוכחות בכירי הקבוצה, שותפותיה, ספקיה הוותיקים, ואורחת כבוד מעניינת - הספורטאית מורן סמואל, אלופת העולם, בעלת מדליית ארד פאראלימפית בחתירה, ולשעבר שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל.

חורש ניצל את הבמה והסביר לאורחיו מה הם מבחינתו שלושת העקרונות להצלחתה של שותפות: הבנה, שיתוף מידע מדויק בזמן ובאופן מובנה ו...קאיזן. העיקרון האחרון, הוא הסביר, הוא עיקרון יפני שמשמעותו היא חתירה מתמדת לשיפור. "בכל שלב בהתפתחות האנושית, הניידות הייתה גורם מרכזי", הזכיר חורש, "וכעת אנחנו נמצאים בפתח של המהפכה הבאה - החיבור הדיגיטלי בין אנשים, ערים, מכשירים וכמובן רכבים. בימינו השותפות היא קריטית ואחד מגורמי ההצלחה שלנו בעולם הוא הקשר העמוק עם הספקים", הוא אמר.

הכנס נערך בסימן המשפט - Start Your Impossible, שמבטא את השותפות של החברה עם הוועד האולימפי והמשחקים האולימפיים והפראולימפיים טוקיו 2020 ופריז 2024, ובהקשר זה שיתפה סמואל את הקהל בסיפורה האישי ועל כך שלקתה בשבץ נדיר בעמוד השדרה בהיותה בת 24. בשנה שעברה זכתה סמואל בתואר סגנית אלופת העולם, ארבעה חודשים בלבד אחרי שילדה את בתה הקטנה רום. סמואל תייצג את ישראל גם באולימפיאדה שתיערך ביפן בקיץ הקרוב.  

חלון הזדמנויות: פרדי אבוקרט יחליף את אריה (ריצ'י) ריכטמן כמנכ"ל קליל

חברת קליל, יצרנית הפרופילים והאלומיניום לחלונות שנמצאת בשליטת צורי דבוש, מינתה את פרדי אבוקרט למנכ"ל. אבוקרט (56), יחליף את אריה (ריצ'י) ריכטמן שפרש בתום 15 שנה בתפקיד, וסיכם בכך 30 שנה בחברה. אבוקרט שימש קודם למינוי זה כמנכ"ל יצרנית הצעצועים ומוצרי התינוקות טייני לאב. בעברו שימש כמנכ"ל חטיבת המיזוג של אלקטרה מזגנים, וקודם לכך שימש בתפקידי ניהול, שיווק ומכירות בשטראוס, כשבתפקידו האחרון כיהן כסמנכ"ל השיווק.

בחודש הבא יתבקשו בעלי המניות של קליל לאשר שכר חודשי של 95 אלף שקל למנכ"ל החדש, נוסף למענק שנתי על בסיס תוצאות החברה, ותנאים נלווים, ובהם רכב אאודי A7. עוד מבקשת קליל להקצות לאבוקרט אופציות בשווי הוגן של עד 700 אלף שקל בשנה, ומציינת כי בהתאם להסכם ההעסקה ומדיניות התגמול של החברה, סך עלות התגמול השנתית עבורו לא תעלה על 4 מיליון שקל. עוד קליל מבקשת לשדרג את שכרו החודשי של בעל השליטה דבוש, ל-125 אלף שקל, בתפקידו כיו"ר, במקום 104 אלף שקל כיום, לצד תנאים נלווים ומענק שנתי על בסיס תוצאות החברה.

קליל עוסקת בייצור ושיווק מערכות אלומיניום לבניה ולתעשייה, ומציעה בין היתר מוצרי חלונות, דלתות, תריסים ועוד לבית. מניית החברה טיפסה בכ-25% מתחילת השנה ומשקפת לקליל שווי נוכחי של כ-680 מיליון שקל.

דבוש מסר עם המינוי כי "הרבה מועמדים ראויים ביקשו להוביל את קליל לשלב הבא, ופרדי היה המועמד הנחוש ביותר. יש מנכ"לים שיש להם לב גדול ופחות כישורים, יש מנכ"לים עם הרבה כישורים ופחות לב, ויש מעט מאד מנכ"לים שיש להם גם לב גדול וגם כישורים מתאימים. לתרבות הארגונית של קליל נדרש מנכ״ל לא קונבנציונאלי".

פרדי אבוקרט   / צילום: ענבל מרמרי
 פרדי אבוקרט / צילום: ענבל מרמרי