מחאת עובדי ההסעדה: שיבושים מתוכננים ב-17 נמלי תעופה בארה"ב

העובדים האמונים על המזון שמגישות חברות התעופה באוויר ובקרקע מתכננים לשבש את לוח הטיסות ב-17 נמלי תעופה מהגדולים בארה"ב מחר (26.11), באחד מהשבועות העמוסים בתעופה בתוך ארה"ב

נוסעים בשדה התעופה JFK / צילום: רויטרס
נוסעים בשדה התעופה JFK / צילום: רויטרס

טסים לארה"ב מחר? ייתכן שתחוו שיבושים בנמלי תעופה הגדולים. הסיבה: הפגנות ומחאות שמתכננים עובדי שירותי ההסעדה של חברות התעופה בארה"ב.

לרוב אנחנו רגילים להיות מדווחים על סכסוכים בין הנהלות של חברות תעופה וצוותי האוויר שלה אלא שגם עובדי הקייטרינג של החברות בשוק התעופה הגדול בעולם טוענים שמגיע להם יותר - אלפי העובדים האמונים על המזון שמגישות חברות התעופה באוויר ובקרקע מתכננים לשבש את לוח הטיסות ב-17 נמלי תעופה, מהגדולים בארה"ב מחר (ב', 26.11), באחד מהשבועות העמוסים בתעופה בתוך ארה"ב.

טענת העובדים היא שהחברות האמריקאיות, אמריקן איירליינס , דלתא  ויונייטד איירליינס  הציגו רווח של 1.9 מיליארד דולר ב-2018 ועליהן לשפר את תנאי השכר של העובדים בתחום הקייטרינג. מדובר ב-5.5 אלף עובדים שלא מועסקים ישירות על ידי חברות התעופה אלא על ידי ספקיות המזון של חברות התעופה האמריקאיות. העובדים טוענים שרמת ההשתכרות הנמוכה שלהם לא מאפשרת להם אפילו לרכוש ביטוחי בריאות . לא מדובר בצעד מחאתי ראשון.

על השיבושים המתוכננים מחר (ג') הצביעו העובדים עוד לפני 5 חודשים כשבינתיים הם נקטו בכמה מחאות נקודתיות בנמלי תעופה שונים. נמלי התעופה שבהם צפויות המחאות נמצאים בשיקגו, דנוור, דטרויוט, יוסטון, שרלוט, לוס אנג'לס, מיאמי, ניו יורק פילדלפיה, סן פרנסיסקו, וושינגטון, סיאטל ואחרים