הסכסוך החריף בבורסה רחוק מסיום - בית הדין לעבודה החזיר את הצדדים לשולחן המו"מ

בית הדין דחה את בקשת ההנהלה לבטל סכסוך עבודה מרכזי שהעובדים הצהירו עליו בעבר, תוך שקבע כי "בין הצדדים אכן נטוש סכסוך אותנטי" • הקביעה תצריך את הצדדים לקיים מו"מ בנוגע לסכסוך,  שבמסגרתו העובדים רוצים לקבל הבטחה לאי פיטורים ותנאים נוספים, מעבר ל-6% ממניות הבורסה שקיבלו עבור הסכמתם להליך שינוי מבנה הבעלות בבורסה ואופייה כחברה

בניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
בניין הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הסכסוך החריף בין הנהלת הבורסה, בראשות המנכ"ל איתי בן זאב, לוועד עובדי הבורסה המאוגדים, שכולל את לארי שיפמן, רבקה שדה ואורן לרנאו, רחוק מסיום. לפני ימים ספורים דחה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב את בקשת הנהלת הבורסה להצהיר כי הוועד הכריז שלא כדין על סכסוך עבודה מרכזי שהעובדים הצהירו עליו בעבר, בצל שינוי מבנה הבעלות בה והפיכתה לחברה פרטית שמניותיה נסחרות בבורסה ושבשליטת קרנות השקעה זרות, אשר הודעה בגינו נתקבלה לאחר השלמתה של עסקת מכר המניות אגב שינוי מבנה הבעלות בחברה.

בסביבת הוועד שואבים עידוד מכך שהשופט אורן שגב ועמו נציגי הציבור דחו את בקשת ההנהלה לבטל את סכסוך העבודה תוך שקבעו כי "בין הצדדים אכן נטוש סכסוך אותנטי". דבר זה יצריך את הצדדים לקיים מו"מ בנוגע לסכסוך העבודה שבמסגרתו העובדים רוצים לקבל מהבורסה הבטחה לאי פיטורים ותנאים נוספים, וזאת מעבר ל-6% ממניות הבורסה שהעובדים כבר קיבלו בעבר, בתמורה להסכמתם להליך שינוי מבנה הבעלות בבורסה ואופייה כחברה. כיום חבילת המניות שניתנה לעובדים שווה כ-66 מיליון שקל.

על פי הרכב בית הדין, "לאחר שנתנו את דעתנו לטענות הצדדים, באנו לכלל מסקנה, כי דין הבקשה להכריז על בטלותו של סכסוך העבודה להידחות", תוך שהוסיפו כי "אנו שבים וקוראים לצדדים, כפי שעשינו מהרגע הראשון, לשוב ללא דיחוי למסלול הידברות, וללא כל תנאי". הגם שבית הדין דחה את בקשת הנהלת הבורסה הוא לא פסק הוצאות בעניין זה.

עובדי הבורסה נמנים על קבוצות העובדים החזקים במשק, כשהם רואים כיצד שווי החזקותיהם בבורסה נסק ממועד ההנפקה הראשונית של מניות החברה מוקדם יותר השנה, מ-43 מיליון שקל שנגזרו משווי חברה של 710 מיליון שקל, להיקף של 66 מיליון שקל שנגזר משווי חברה של 1.1 מיליון שקל.