נתונים חדשים על נתיב הקארפול: בכמה הוא באמת מקצר את הנסיעה בכביש החוף?

לפי חברת פיוצ'ר מוביליטי, זמן הנסיעה הממוצע ב-8 בבוקר מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות בנתיב פלוס, לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 ברכב פרטי בנתיב רגיל

נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף
נתיב פלוס/ צילום: שלומי יוסף

נתיב פלוס, נתיב הנסיעה השיתופית בכביש החוף שהושק בתחילת אוקטובר מוכיח את עצמו, כך עולה מנתונים שנאספו ביוזמת חברת פיוצ'ר מוביליטי, המקדמת מדיניות תחבורה. על-פי "מד הפקק ®️", המדד שיצרה החברה, זמן הנסיעה הממוצע בשעות הבוקר (8 בבוקר) מנתניה באזור מחלף פולג לקריית עתידים עומד על 45 דקות ברכב המורשה לנסוע בנתיב פלוס (נהג ונוסע נוסף) לעומת זמן נסיעה ממוצע של 62 דקות ברכב פרטי בנתיב רגיל ו-69 דקות בנסיעה בתחבורה הציבורית, שכוללת החלפת שני אוטובוסים.

הנתונים על זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית נאספו על-ידי מערכת Siri המשמשת את משרד התחבורה בסיוע הסדנא לידע ציבורי בתקופה שבין יוני לנובמבר. הנתונים על זמני הנסיעה ברכב פרטי בנתיב הרגיל נאספו באמצעות Google Maps לאורך תקופה דומה. הנתונים על-ידי הנסיעה בנתיב הנסיעה השיתופית נאספו באמצעות Waze במהלך שבוע אחד בחודש נובמבר. במלים אחרות סביר להניח שהפער בזמנים אף גבוה יותר - זאת משום שנתוני הנסיעה בתחבורה הציבורית ובנתיב הרגיל מתייחסים בחלקם לתקופת החגים והחופש הגדול, שבהן זמני הנסיעה בנתיבים הרגילים היו קצרים יותר מבדרך כלל.

חברת פיוצ'ר מוביליטי הוקמה על-ידי מנהל רשות החברות לשעבר אורי יוגב במטרה לקדם מדיניות תחבורה, בדגש על ניהול ביקושים. במסגרת זו תומכת פיצ'ר מוביליטי בפתרונות כמו נסיעה שיתופית, אובר ואגרות גודש. החברה אף ערכה כנס בנושא השבוע לרגל הצגת ממצאי דו"ח ה-OECD הקוראים לישראל ליישם אגרת גודש בגוש דן.