סקר הפרסומות: דניאלה פיק ו-yes כבשו את הצמרת

גיאוקרטוגרפיה: הקמפיין הכי מושקע בשבוע החולף - כרטיס פליי קארד של אל על עם השקעה של 1.2 מיליון שקל

דניאלה פיק בקמפיין yes / צילום: רותם לבל
דניאלה פיק בקמפיין yes / צילום: רותם לבל

הרבה רעש תקשורתי עוררה השבוע הפרסומת החדשה של yes בכיכובה של הזמרת דניאלה פיק. הפרסומת, שבנויה באופן פשוט ונקי, משתמשת בשיר (עם התאמה לעברית) אותו ביצעה ננסי סינטרה, בתו של פרנק סינטרה, ושגם הופיע בסרט של בעלה של פיק, קוונטין טרנטינו. 

אולי הפשטות של הפרסומת ביחד עם באזז היח"צני שנילווה לה הצליחו לגרום לה להתחבב בקלות על הצופים. למרות שהיא שודרה ביום האחרון לפני הסקר, הפרסומת משתלבת במקום הראשון בדירוג הפרסומות האהובות, אותו היא חולקת עם הפרסומת של ביטוח ישיר. זאת כבר הפרסומת השנייה של אדלר-חומסקי מאז שתקציב yes הועבר אליו, וכבר ניכרים סימניה של שפה תקשורתית קבועה.

כאמור, את המקום הראשון חולקת yes עם ביטוח ישיר, שהיא גם הפרסומת הזכורה ביותר. שיעור האהדה של הפרסומת נמוך בכ-22% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 19.4%. שיעור זכירה לפרסומת גבוה בכ-13% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 8.2%.

בימים האחרונים יצאה לדרך מלחמת כרטיסי האשראי, המציעים אפשרות לצבור נקודות שניתן לממש בטיסות. ראשונה עלתה הפרסומת של כרטיס סקיי מקס, שמאפשר צבירת נקודות בכל חברות התעופה. אחריה עלתה הפרסומת של אל על, המקדמת את כרטיס פליי קארד בו ניתן לצבור נקודות רק באל על. הפרסומת של סקיי מקס, באמצעות ראובני-פרידן, זוכה למיקום גבוה יותר בדרוג הזכירות והאהדה, אולי בגלל שעלתה לאוויר מספר ימים קודם.

הפרסומת לפליי קארד, באמצעות גליקמן-שמיר-סמסונוב, היא המושקעת ביותר השבוע עם היקף השקעה של 1.2 מיליון שקל.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע בטלוויזיה עומד על 480 (בהשוואה ל-525 בשבוע הקודם). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-34.3 מיליון שקל (בהשוואה ל-32.9 מיליון שקל בשבוע הקודם).

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות