הפוגה במאבק השליטה ב"ידיעות": ג'ודי שלום ניר מוזס מיישרת קו עם אחיה על רקע כתב האישום

אחותו של המו"ל הודיעה לעליון כי היא מושכת את הערעור שהגישה על ההחלטה שלא להתיר לה לעיין במסמכי עסקת "ידיעות אחרונות", בעקבות כתב האישום שהוחלט להגיש נגד אחיה • עורך דינה: "ג'ודי היא אשת משפחה, ובשעת צערו של אחיה היא לא תצטרף לצרים עליו"

ג'ודי שלום-ניר-מוזס / צילום: לם וליץ
ג'ודי שלום-ניר-מוזס / צילום: לם וליץ

ג'ודי שלום ניר מוזס, המחזיקה בכ-12% ממניות "ידיעות אחרונות", הודיעה לבית המשפט העליון כי היא מושכת את הערעור שהגישה על החלטתו של נשיא בית המשפט בתל-אביב, שדחה את בקשתה לעיין במסמכי עסקת "ידיעות אחרונות" שנפלה.

"לאור ההתפתחויות מהשבועות האחרונים ובשים לב לקשר המשפחתי של הגברת ג'ודי מוזס, עם מר נוני מוזס, היא מושכת את הערעור", כתבה שלום ניר מוזס בהודעה שהגישה לבית המשפט העליון.

ל"גלובס" נודע כי אותן "התפתחויות מהשבועות האחרונים" אליהן כיוונה שלום ניר מוזס, הן למעשה החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, להגיש כתב אישום בעבירה של מתן שוחד נגד אחיה, ארנון (נוני) מוזס, במסגרת תיק 2000. שלום ניר מוזס לא מעוניינת להמשיך במאבק המשפיע ישירות על ענייניו של נוני מוזס, וסבורה כי יש למנוע ממנו התמודדות בחזית נוספת, בנוסף לזו הפלילית.

במסגרת המתווה עסקת "ידיעות אחרונות", שגילם שווי של 650 מיליון שקל ל"ידיעות אחרונות" ושכבר אושר על-ידי השופט המחוזי איתן אורנשטיין, היה אמור בנק הפועלים, המחזיק העיקרי ב"ידיעות אחרונות" (34%), למכור את החזקותיו לנוני מוזס. לטענת שלום ניר מוזס, בעסקה שנפלה היה כדי להשליך על החזקותיה ב"ידיעות" (12%), ולכן היה ראוי לחשוף בפניה את עיקריה. עוד היא טענה כי העסקה "נעשית במחשכים" והעלתה שלל סוגיות של ניגודי עניינים.

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט אורנשטיין, דחה את בקשתה, תוך שהוא קובע כי אין על הצדקה לחשוף את המידע המבוקש בהיותו מידע פרטי ועסקי. בנוסף התייחס אורנשטיין לדם הרע בין האחים למשפחת מוזס, שלשיטתו עמד בבסיס הבקשה שנדחתה: "לא האינטרס הציבורי עומד ביסוד הבקשה, אלא מחלוקת פרסונלית בין המבקשת לבין אחיה מוזס, שנוגעת לשליטה בחברה".

בקשתה של שלום ניר מוזס אומנם נוגעת לעסקה שנפלה, אך כנראה שעדיין רלוונטית. זאת, לאור ההערכות כי גם בימים אלה נעשה ניסיון נוסף לרקום עסקה ב"ידיעות לאחרונות", וכי הפעם ייקח חלק במהלך גם בנק דיסקונט, המחזיק ב-7.5% מהמניות שהיו שייכות למשפחת יודוקובסקי, בעלת מניות נוספת ב"ידיעות".

בהודעת הערעור שהגישה שלום ניר מוזס, היא טענה כי העסקה שנרקמה "אינה עסקה זוטא, שכן על-פי פרסומים שונים מר נוני מוזס עתיד לרכוש את המניות באמצעות הלוואת ענק, שתועמד לו על-ידי 'ידיעות אחרונות' בעצמה". מכאן טענה שלום ניר מוזס כי מדובר בעסקה שלה "עלולה להיות השפעת רחבת-היקף על 'ידיעות אחרונות' ועל בעלי מניותיה הנותרים בחברה לאחר העסקה". ולמרות כל אלה, כתב האישום נגד נוני מוזס שינה את התמונה עבורה.

עורך דינה של שלום ניר מוזס, גיא נוף, אישר את הפרטים, ומסר: "ג'ודי היא אשת משפחה בראש ובראשונה, ובשעת צערו ומצוקתו של אחיה נוכח החלטת היועמ"ש - היא לא תצטרף ברגע זה לצרים עליו. לכן היא ראתה לנכון בשעה הזו למשוך את ערעורה. היא כמובן עשתה זאת תוך שמירה על זכויותיה, עליהן ללא ספק היא תעמוד בעתיד ולפי הצורך. אבל כאמור, לא בשעה הזו".

*** חזקת החפות: ארנון (נוני) מוזס הוא בגדר נאשם. הוא מכחיש את האישומים נגדו, ועומדת לו חזקת החפות.

*** גילוי מלא: רכישת המניות ב"ידיעות אחרונות" בשנת 1997 נערכה על-ידי חברה משותפת של משפחת פישמן ומשפחת בר און. כיום מדובר בהחזקה עקיפה ומשורשרת ללא זיקה אפקטיבית למניות "ידיעות אחרונות". איש העסקים אליעזר פישמן הוא בעל השליטה הקודם בחברת מוניטין, המחזיקה (100%) בעיתון "גלובס". פישמן ואלונה בר און, מבעלי השליטה הנוכחיים בחברה, מצויים בסכסוך משפטי עסקי ואישי מתמשך.