כרמית לא נבהלת מרפורמת הסימון האדום: תשכנע הורים לקנות ממתקים לילדיהם

בעוד שענף המזון כולו עוסק בשינוי הרכבי המוצרים כך שיתאימו לעידן הסימון האדום, חברת הממתקים כרמית פונה לילדים עם מוצרים שיסומנו באדום, תחת הסיסמה: "כשמדובר בילדים – לא מתפשרים" • כרמית בתגובה: "הקמפיין תוכנן לפני כשנה, הקמפיין החדש יותאם לרוח התקופה"

שבועיים לכניסת רפורמת סימון המזון המזיק של משרד הבריאות לתוקף, וחברות מזון רבות מבצעות שינויים בהרכבי המוצרים ויוצאות במהלכים תדמיתיים כדי להתאים את עצמן לעת הנוכחית. עם זאת, נראה כי חלק מחברות המזון עדיין לא הטמיעו באופן מלא את השינוי התפיסתי שבמשרד הבריאות מתאמצים לחתור אליו, ובראשו האצבע שמופנית נגד צריכה מוגברת של מוצרים עתירי שומן, נתרן וסוכר בקרב האוכלוסייה כולה, וילדים בפרט, כחלק מהמאבק במגפת ההשמנה.

יצרנית הממתקים כרמית, שבשליטת לני סאקסטין, פרסמה בימים האחרונים קמפיין לקידום מוצרים המיועדים לילדים לקראת חג החנוכה, במסגרתו היא מפרסמת תמונות של עדשים, מרשמלו, שוקולדים ומטבעות שוקולד.

כרמית אף הגדילה לעשות וצרפה כיתוב שמבהיר כי מדובר במוצרים שמיועדים לילדים: "במה שקשור במשפחה שלי, חשוב שיהיה לי על מי לסמוך. אני רוצה לדעת שבחרו עבורם את חומרי הגלם הטובים והאיכותיים ביותר. חברת כרמית מייצרת קרוב ל-50 שנה ממתקים איכותיים תוך מחוייות גבוהה לילדנו. כשמדובר בילדים - לא מתפשרים".

הקמפיין של כרמית מתוך העיתונות החרדית
 הקמפיין של כרמית מתוך העיתונות החרדית

כך או כך, נראה כי חברות המזון הקטנות יותר מאותגרות יותר מהתקנות החדשות שמחייבת הרפורמה של משרד הבריאות, שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר, במסגרתה מוצרים שמכילים כמות לא מומלצת של נתרן, שומן או סוכר נדרשים להיות מסומנים באדום. בענף נשמעה ביקורת על כך שהשחקניות הקטנות יותר מתקשות לבצע את ההתאמות ואת שינוי הרכיבים והאריזות ולעמוד בלוחות הזמנים שמציבים במשרד הבריאות.

חברת כרמית  נסחרת לפי שווי שוק של כ-73 מיליון שקל ומייצרת בין היתר מאפים, שוקולדים, סוכריות וגרנולה.

מחברת כרמית נמסר בתגובה: "הקמפיין תוכנן לפני כשנה, לקראת חג החנוכה, בו קיימת תופעה של הצפת השוק במוצרים המיובאים בעיקר מהמזרח הרחוק, העשויים מחומרי גלם פחות איכותיים, כמו שימוש בצבעי מאכל, חומרים משמרים ועוד. מצאנו לנכון להדגיש את האיכות המוצרים של כרמית, העושה שימוש בחומרים טבעיים בלבד. בכל מקרה, הקמפיין החדש יותאם לרוח התקופה".