סער: "נתניהו יורה בנגמ"ש"; נתניהו: "אם אנצח, אביא עוד 3 מנדטים לליכוד"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדעון סער התראיינו היום בגלי צה"ל לקראת הפריימריז במפלגת הליכוד מחר • סער: "הסיפורים של נתניהו מאיפה יביא עוד מנדטים, אין להם קשר עם המציאות"

בנימין נתניהו וגדעון סער / צילומים: תמר מצפי, שלומי יוסף, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי
בנימין נתניהו וגדעון סער / צילומים: תמר מצפי, שלומי יוסף, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדעון סער התראיינו היום, זה אחר זה, בגלי צה"ל ופרשו את טיעוניהם בנוגע להצבעה מחר על ראשות מפלגת הליכוד. כל הצדדים חוששים ממזג האויר הסוער והקשיים של מתפקדי הליכוד בהגעה לקלפיות.

סער אמר במהלך הראיון כי נתניהו לא יוכל להקים ממשלה אחרי הבחירות לכנסת ה-23. "נתניהו חסום מלהקים ממשלה. הסיפורים שלו מאיפה יביא עוד מנדטים, אין להם קשר עם המציאות. לא לפי מכוני המחקר ולא לפי מה שאני שומע ברחוב. בשתי מערכות בחירות, הוא לא הגיע ל-61. יש להבחין בין התמיכה לה הוא זוכה מן הגרעין הקשה לבין יכולתו להביא עוד מנדטים", אמר סער.

כאשר נשאל סער על ידי המראיינים יעקב ברדוגו וירון וילנסקי, אם התמודדותו והדברים שהוא אומר, אינם בבחינת "ירי בתוך הנגמ"ש" השיב סער כי מי שמתעלם מכך שנתניהו לא הצליח פעמיים להקים ממשלה, הוא זה שיורה בתוך הנגמ"ש.

נתניהו ציין במהלך הראיון כי הוא חותר לנצחון גדול של הליכוד בבחירות הכלליות "יש לי לפחות שלושה מנדטים של הליכוד, שנשארו בבית ויבואו להצביע במרץ, בתנאי שמחר אנצח", אמר נתניהו.

באשר לשאלת המראיינים, אם בכוונת נתניהו להגיש בקשת חסינות, סירב נתניהו להשיב. לדבריו, יש עוד שבוע והדברים יוודעו בהמשך. "כמה ימים נותרו? צריך להשאיר קצת מתח" הוא אמר. 

נתניהו הבטיח במהלך הראיון כי הוא יחזיר את נעמה יששכר הביתה. "אני מתכוון להביא את נעמה יששכר ולא אחרי שבע וחצי שנים. אני מדבר על זה עם פוטין בכל דרך" הוא אמר וקיווה שהיא תזכה לחנינה מפוטין.

נתניהו חזר פעם נוספת על אמירות ממערכות הבחירות הקודמות בנוגע לסיפוח הבקעה ואיזורים אחרים, וזאת על אף החשש הקיים מפני בית הדין בהאג, לפתיחת חקירה פלילית נגד ישראל, תוך 120 ימים (אחרי דיון הסמכות). "אני מתכוון לספח את בקעת הירדן בתקופה הקרובה. בנוסף, אני מתכוון להוביל להכרה אמריקנית בריבונותנו בבקעת הירדן ובכל היישובים ביו"ש - לא רק בגושים".