מדינת ישראל יוצאת לגיוס אג"ח בחו"ל; יגויסו בדולרים

מדובר בשתי סדרות אג"ח לטווחים של 10 שנים ו-30 שנה • האוצר לא הודיע מה היקף הסכום שהחשב הכללי רוני חזקיהו מתכנן לגייס, אולם עפ"י גיוסים דומים אפשר להעריך כי היקפו יעמוד על כ-2-3 מיליארד דולר

רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: משרד האוצר
רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר / צילום: משרד האוצר

מדינת ישראל יוצאת לגיוס גיוס אג"ח בחו"ל - כך הודיע היום (ד') משרד האוצר. מדובר בשתי סדרות אג"ח לטווחים של 10 שנים ו-30 שנה שיגויסו בדולרים.

האוצר לא הודיע מה היקף הסכום שהחשב הכללי רוני חזקיהו מתכנן לגייס, אולם על-פי גיוסים דומים אפשר להעריך כי היקפו יעמוד על כ-2 עד 3 מיליארד דולר.

הבנקים שנבחרו לשמש כחתמים בהנפקה הם BofA Securities, סיטיבנק, גולדמן זאקס.

מהאוצר נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר סדרת פגישות שקיימו נציגי אגף החשב הכללי במספר יעדים באירופה ובארה"ב עם משקיעים מוסדיים זרים. בנוסף לפגישות, קיימו נציגי האגף מספר שיחות ועידה גלובליות עם משקיעים מהמזרח הרחוק. סדרת הפגישות נערכה כחלק מתוכנית קשרי המשקיעים של אגף החשב הכללי, וכמו כן נועדה לבחון ביקושים לאג"ח מדינת ישראל בשווקים הגלובליים.

מדינת ישראל נוהגת לגייס במט"ח בכל תחילת שנה אזרחית. הפעם האחרונה המדינה הנפיקה בשוק הדולר בינואר 2018, כאשר סכום ההנפקה עמד על 2 מיליארד דולר לטווחים של 10 ו-30 שנה. ההנפקה האחרונה במטבע האירו התבצעה בינואר 2019, כאשר המדינה הנפיקה סכום של 2.5 מיליארד אירו לטווחים של 10 ו-30 שנה.