לדלל את יורוקום: סאטקום גייסה 10.5 מיליון שקל בהנפקת מניות פרטית לגופי השקעה

הגיוס כלל גם הנפקת אופציות שמימושן יזרים לחברה 11.4 מיליון שקל נוספים • בהנפקה השתתפו הפניקס, כלירמרק, מור קופות גמל, חברת ההשקעות של מורי ארקין, הכשרה ביטוח וסייבל שוקי הון • יורוקום תקשורת, שהחזיקה 60.3% מהחברה, תישאר עם כ-46%

תשתיות תקשורת של סאטקום / צילום: אתר החברה
תשתיות תקשורת של סאטקום / צילום: אתר החברה

חברת סאטקום מערכות  השלימה אתמול (ד') צעד חשוב של גיוס הון פרטי בהיקף של 10.5 מיליון שקל בהנפקת מניות לגופי השקעה. הגיוס כלל גם הנפקה של כ-8.7 מיליון אופציות, אשר במקרה של מימוש יובילו להזרמת הון נוספת לחברה בהיקף של עד 11.4 מיליון שקל. המניות הונפקו בהנחה של 20% לעומת מחיר סגירת המניה ביום שני השבוע. היום נסחרה סאטקום בשווי של 44 מיליון שקל טרם השלמת ההנפקה (לפני הכסף). המנות שהונפקו מהוות כ-22.7% מהון המניות של החברה לאחר ההקצאה. מימוש מלא של האופציות המלא יגדיל את חלקם המשקיעים החדשים בחברה ל-31.5%.

בהנפקה השתתפו גופי השקעה מקבוצת הפניקס , קרן הגידור כלירמרק, מור קופות גמל, חברת ההשקעות של מורי ארקין, הכשרה ביטוח וסייבל שוקי הון. המהלך יביא לדילול החזקותיהם של בעלי המניות הקיימים ובראשם יורוקום תקשורת, שהחזיקה טרם ההנפקה ב-60.3% מהחברה ושתדולל לאחר ההנפקה להחזקה של כ-46% בלבד.

יורוקום תקשורת, לשעבר בבעלות שאול אלוביץ', נמצאת בפירוק מאז מאי 2018, ואילו למניות סאטקום שבבעלותה מונה כונס נכסים, המחפש אחר רוכש שגם יסכים לשלם פרמיית שליטה מהותית תמורת גרעין השליטה בחברה. לפי שעה לא נמצא רוכש כזה וייתכן כי בעתיד ישקול הכונס אפשרויות נוספות, כדוגמת הפצת המניות למשקיעים מוסדיים, כדוגמת ההנפקה הנוכחית.

הכסף: לפיתוח עסקי וחיזוק ההון העצמי

סאטקום מערכות מספקת ללקוחותיה שירותי תקשורת על גבי לוויין ושירותי תקשורת נוספים. לחברה שני תחומי פעילות עיקריים. התחום הראשון הוא שירותי תקשורת נתונים, במסגרתו ניתנים שירותי קישור ותשתית לרשת האינטרנט העולמית וכן שירותי הקמה והפעלה של רשתות תקשורת.

התחום השני כולל שירותי תקשורת לוויינית ניידת, במסגרתם מספקת החברה שירותי תקשורת לוויינית ניידת באמצעות לוויין. מרבית הלקוחות ממוקמים באפריקה, אך לחברה לקוחות גם באירופה, צפון אמריקה ואסיה וביניהם מפעילי רשתות תקשורת, ממשלות, ספקי שירותי אינטרנט (ISP) עסקים פרטיים ומפעילי רשתות פנימיות כגון ארגונים פיננסיים, מוסדות לימוד, גופים ללא מטרות רווח וארגונים הומניטריים בינלאומיים. בישראל החברה מוכרת שירותים לגופים ביטחוניים ומשרדי ממשלה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2019 הציגה החברה עלייה של 23% בהכנסות ל-42.4 מיליון דולר וצמיחה של 83% ברווח הגולמי ל-11.8 מיליון דולר. צבר ההזמנות של החברה הסתכם בסוף ספטמבר האחרון בכ-53 מיליון דולר עד לשנת 2023. בחודשים האחרונים גם חידשה סאטקום ושידרגה חוזים מהותיים עם מספר מפעילות תקשורת בקונגו ובסיישל.

לדברי החברה, מיועדת תמורת ההנפקה לתמיכה בפעילות הפיתוח העסקי, להמשך הפיתוח והצמיחה, וכן לצורכי חיזוק ההון העצמי, לרבות לשימוש להון חוזר כפי שיידרש מעת לעת. את ההנפקה הובילו סייבל שוקי הון ולידר, כאשר משרד עורכי הדין נשיץ ברנדס אמיר שימש כיועץ להנפקה.