כחול לבן נקנסו ב-4,000 שקל; בלוק הימין חתם על התחייבות אישית לנתניהו

יו"ר ועדת הבחירות קיבל את עתירת התנועה לאיכות השלטון והורה לבני גנץ להסיר פוסט שהציג תעמולה מנוגדת לחוק • אריה דרעי הוביל את מהלך התמיכה בנתניהו

יו"ר ועדת הבחירות השופט ניל הנדל קיבל היום את עתירת התנועה לאיכות השלטון והורה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להסיר פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק שלו, ובו מוצגת תמונה של חיילי צה"ל שנפצעו בפיגוע הדריסה בירושלים. הנדל קבע כי מדובר בפרסום לצורכי תעמולה המנוגד לחוק וחייב את כחול לבן בהוצאות המשפט על סך 4,000 שקל. 

התנועה לאיכות השלטון מסרה כי "מדובר בשימוש פסול בחיילים, ילדים, פצועי והרוגי צה"ל ופעילות הטרור הוא אינו חוקי, אינו מוסרי ואינו ראוי. לצערנו הרב דומה כי במערכת הבחירות הנוכחית אימצו המועמדים מכלל המפלגות נורמות פסולות של עבירה ביודעין על החוק, בשיטת 'מצליח' בה מקסימום אם ייתפסו יסירו את הפוסט שבוע לאחר שעלה וקיבל חשיפה".

בתוך כך, מוקדם יותר היום שחזרו בבלוק הימין את הצהרת התמיכה הכתובה ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו. את המהלך יזם השר אריה דרעי, יו"ר ש"ס. על המכתב הוחתמו כל חברי הסיעות ש"ס, ימינה, ויהדות התורה. לפי הודעה לעיתונות ששלח דובר ש"ס, "ראשי מפלגות גוש הימין, משוכנעים כי גוש הימין יצליח להגיע בבחירות ל-61 מנדטים ולהרכיב ממשלה לאומית וחזקה לעם ישראל".

במכתב צוין: "בימים האחרונים אנחנו עדים לשורה של פרסומים בתקשורת לפיהם לאחר הבחירות לכנסת ה-23, תוקם ממשלה בהובלת כחול לבן ובהשתתפות או בתמיכה של מפלגות מגוש הימין, ידיעות שאינן נכונות כלל. לאור זאת אנחנו מבקשים להבהיר כי לא נתמוך ולא נצטרף לשום ממשלה מלבד לממשלה שירכיב הליכוד ואשר בראשה יעמוד ראש הממשלה נתניהו".

בכחול לבן הגיבו למסמך התמיכה של מפלגות "הבלוק" בנתניהו: "‏הבלוק מוביל לבחירות נוספות. רק כחול לבן בקלפיות מונעת בחירות רביעיות. אין לנתניהו ממשלה, כמו שלא הייתה לו בשתי מערכות הבחירות האחרונות אליהם דירדר את ישראל בעלות של 8 מילארד שקל רק בשביל בריחה מהדין".