גרוב ונצ'רס של דב מורן גייסה קרן שנייה של 120 מיליון דולר

הקרן מיועדת להשקעה בחברות סטארט-אפ ישראליות בשלבים המוקדמים, המפתחות טכנולוגיה עמוקה

דב מורן / צילום: אלון רון
דב מורן / צילום: אלון רון

קרן הון הסיכון גרוב ונצ'רס (Grove Ventures) הודיעה היום (ג') כי גייסה 120 מיליון דולר לקרן ההשקעות השנייה שלה. הקרן מיועדת להשקעה בחברות סטארט-אפ ישראליות בשלבים המוקדמים, המפתחות טכנולוגיה עמוקה. הקרן לא חשפה את זהות משקיעיה.

גרוב ונצ'רס הוקמה ב-2015 על ידי דב מורן, יזם סדרתי, משקיע איינג'ל וממציא הדיסק-און-קי, שב-2006 מכר את חברת M-Systems שייסד ל-SanDisk תמורת 1.6 מיליארד דולר. הקרן מתגאה בכך שצוותה מגוון ועובדים בו חילונים ודתיים לצד ערבי ישראלי, וכן 50% נשים בצוות הקרן, למרות שבין ארבעת השותפים ישנה רק אישה אחת.

מלבד מורן, בקרן שלושה שותפים נוספים: סיגלית קלימובסקי, בעלת ניסיון בתפקידים בכירים בחברות סטארט-אפ ובתאגידים גדולים; לוטן לבקוביץ', מומחה בתחום ה-IoT התעשייתי, ולשעבר מנהל ההשקעות של מורן כמשקיע פרטי; ועמרי גרין, בעל נסיון בניהול צוותי הנדסה ומכירות בסטארט-אפים, אשר קודם לתפקיד שותף כללי במקביל לגיוס הקרן השנייה.

הקרן השנייה נועדה להמשיך את הקרן הראשונה של גרוב, שהייתה בגובה 110 מיליון דולר, ומאז 2016 השקיעה ב-11 חברות ידועות, וב-6 חברות נוספות שטרם נחשפו. הקרן משקיעה בסכומים שנעים בין חצי מילון ל-5 מיליון דולר לחברה.

הקרן השנייה של גרוב השקיעה כבר בשתי חברות, וגם ההשקעות הללו טרם נחשפו.

גרוב השקיעה השקעות המשך במרבית חברות הפורטפוליו שלה, שגייסו גם מהענקיות מיקרוסופט, אמזון, עליבאבא, סמסונג ואינטל. עם מספר רב יחסית של השקעות בתחום המוליכים למחצה, ב-Willot, TrtiEye, 3DSignals, ו-NeuroBlade.

"הקרן החדשה תאפשר לנו להמשיך ולאתר את היזמים האיכותיים ביותר בישראל", נמסר מטעם מורן בהודעת הקרן. "עיקר הפוקוס שלנו הוא על חברות העוסקות במגוון תחומים המצויים על סף מהפכה דיגיטלית להם נסייע למקסם את הפוטנציאל העסקי בפרק זמן קצר. אנחנו בוחרים ביודעין להשקיע מחוץ למיינסטרים בטכנולוגיה עמוקה כדי לסייע לבנות את חברות הענק של המחר".