הקורונה בארץ: אחת הנוסעות שהוחזרו מספינה ביפן אובחנה בנגיף

משרד הבריאות הודיע כי אישה אחת מתוך 11 הישראלים שהועברו למתקן שהוקם עבורם בשיבא אובחנה בווירוס, והבהיר כי היא נמצאת בבידוד והשגחה • תוצאות הבדיקות של יתר הנוסעים יצאו תקינות, והם סיפרו על השמחה לשוב ארצה והגעגועים למשפחה: "תודה לאל שחזרנו"

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן מבקרים במרכז הרפואי שפתחו לחולי קורונה בשיב"א / צילום: Heidi Levine, Associated Press
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן מבקרים במרכז הרפואי שפתחו לחולי קורונה בשיב"א / צילום: Heidi Levine, Associated Press

אחת מנוסעי ספינת הקורונה, ששבו לישראל ונשלחו למתקן בידוד בבית החולים שיבא, נדבקה היום (שישי) בנגיף הסיני - כך אישר משרד הבריאות. בדיקותיהם של עשרת הנוסעים הנוספים נמצאו שליליות. במשרד הבהירו כי החולה בבידוד והשגחה ולא מדובר בהדבקה שהתרחשה בישראל.

במקביל, אחת הנוסעים שלא נדבקה בנגיף, עדנה בן שבת, תיארה את השמחה לשוב ארצה ואת קליטתם במתחם שהוקם עבורם בבית החולים. "המקום בסדר, קיבלו אותנו מאוד יפה, עם רגישות. תודה לאל שחזרנו לארץ", אמרה. בן שבת סיפרה על הגעגועים לבני המשפחה, אותם תזכה לפגוש רק בתום הבידוד בעוד שבועיים. "הילדים מתרגשים מאוד, הם מתגעגעים והכול בסדר ומחכים לנו", אמרה. "הסיפור הזה יהיה כמו חלום בלהות כשיסתיים".

יחד עם זאת, היא הבהירה כי 11 הנוסעים משתפים פעולה באופן מלא עם התהליך. לדבריה, "אנחנו לא רוצים להיתפס כמי שמביאים את הקורונה לארץ. יש לנו פה משפחות, יש פה עם ישראל, יש פה אנשים שאכפת לנו מהם ועוד איך. יש לנו אחריות. אנחנו מוכנים לכל התהליך".

אישה נוספת שנמצאת בבידוד היא שלווה דהאן, שבעלה שמעון אובחן בנגיף ונשאר ביפן להמשך קבלת טיפול רפואי. דהאן תיארה כי הבשורה הייתה קשה, והשניים נאלצו להיפרד זמן קצר לפני חזרתם ארצה. "התפרקנו שנינו ובכינו. הבטחנו שנתגבר על זה שנינו, הבטחנו שנהיה חזקים בשביל הילדים והנכדים, שהוא יחזור עוד כמה שבועות ועוד נצחק על זה", סיפרה. "הוא שלח אליי את אהבתו ואני שלחתי את אהבתי, היינו שבועיים ביחד ורק צוחקים".

מצבו של דהאן מוגדר קל, והוא צפוי לשוב לישראל לאחר שעקבות הווירוס לא ימצאו יותר בדמו. "עשו לו בדיקות והוא מספר שהכול בסדר איתו ואני צריכה להירגע", אמרה אשתו. "אי אפשר לדעת מתי הוא יחזור לארץ, כל הבדיקות צריכות לצאת חיוביות במשך כמה ימים רצופים".