גנץ לנתניהו: "אתה עושה פשע שנאה נגד הדמוקרטיה"

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף הערב את בנימין נתניהו: "לא ראוי להיות ראש ממשלה ליום אחד נוסף, לא אשב איתך" • גנץ ציין כי קיבל מנתניהו הצעה להיות שר הביטחון לפני שהקים את מפלגת כחול לבן

"אתה לא ראוי להיות ראש ממשלה ליום אחד נוסף, לא אשב איתך" - כך אמר הערב (ד') יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, לבנימין נתניהו. גנץ האשים את נתניהו שהוא מרעיל את השיח בישראל, מטיח רפש ושקרים ברמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ומעליל שקרים עליו.

גנץ אמר דברים חריפים נגד נתניהו: "כל מי שהתמודד מולך מבית או חוץ, ספג את הרפש וההכפשות, סילבן שלום, גדעון סער, אריאל שרון ז"ל. אנחנו מכירים את השיטה. מכפישים את היועץ המשפטי בניסיון להפיכה שלטונית. לפרקליט המדינה הצמידו מאבטחים כאילו המאפיה מאיימת עליו. תמיד באותה השיטה, רגע לפני הבחירות צצים השקרים ושעה אחריהן הם נעלמים. מה שאתה עושה זה פשע שנאה נגד הדמוקרטיה והחברה הישראלית".

גנץ ציין בדבריו שקיבל מנתניהו הצעה להיות שר הביטחון לפני שהקים את מפלגת כחול לבן "ולפני כמה חודשים רצית לשבת איתי ברוטציה".

"נתניהו, טיפחת סביבך תרבות של פשע ושל עדי מדינה ובשביל מה? כדי שהבן-דוד שלך ירוויח מיליונים בעסקת המניות ועסקת הצוללות. ואנו מבינים שאתה מפעיל את שר המשפטים כדי לקבור הכל עד הבחירות, הכל כדי להימלט ממשפט".

עוד אמר גנץ: "מדי יום אני שומע את חבריך לליכוד, שהפכו לשטיח תחתיך, מקריאים סיסמאות הזויות. אני בטוח שבתוכם הם מתביישים. אתה מאלץ אותם להתנהג כבובות, בצבא הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

גנץ הדגיש את עברו הביטחוני: "עלי לא מאיימים, לא חמאס, לא חזיזבאללה ולא איראן ובטח שלא אתה. אני לא מדבר כמוך, ביג דיל. בזמן שאתה לקחת שיעורי משחק בניו יורק, אני הגנתי על המדינה ואני עדיין מבקש לעשות זאת". אמר גנץ והכין את הציבור לכך שבתקופה הקרובה יהיה "צונאמי של פייק ניוז".

גנץ הזהיר שנתניהו ינסה לשבש את יום הבחירות. "אני קורא לוועדת הבחירות להיערך בארגון מתאים. אני דורש מיו"ר ועדת הבחירות להבטיח את תקינות יום הבחירות".

נתניהו הגיב בכנס הבחירות שלו בירושלים: "שמעתי את בני גנץ אומר שאנחנו מפרקים את החברה הישראלית. אנחנו שומעים אותם מסיתים יומם ולילה נגדנו ומתלוננים על הסתה. הם מסתירים את האמת והאמת הפשוטה היא שאנחנו במרחק שני מנדטים מניצחון".