לא רק טיסות ליעדי הקורונה: אל על מצמצמת טיסות לאירופה

בין קווי אל על שצומצמו נמצאים טיסות ליעדים דוגמת וינה, בודפשט, בריסל ופרנקפורט • ישראייר יוצאת במבצע: 61 דולר לטיסה במגוון יעדים באירופה כולל ביטול חינם

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על / צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על / צילום: סיון פרג'

לא רק טיסות ליעדי הקורונה: חברת התעופה אל על נאלצת לצמצם טיסות ליעדים שונים באירופה בשל הביקוש הנמוך לטיסות לכלל היעדים. בין הקווים שצומצמו נמצאים טיסות ליעדים דוגמת וינה, בודפשט, בריסל ופרנקפורט. נזכיר רק שמשרד הבריאות המליץ שלא לנסוע לכלל היעדים בחו"ל.

אתמול (א') פורסם כי הליך הקיצוצים באל על יצא לדרך עם ויתור על 5 קורסים של כ-100 דיילים בתהליך הכשרה שונה ועל 60 טייסים שלא ישתלבו בחברה. אל על ממתינה לסיוע ממשלתי. אתמול הפגינו אלפי עובדיה בקריאה לסיוע ולעצור את הידרדרות החברה עם התפשטות וירוס הקורונה. הפסדי אל על הגיעו ליותר מ-70 מיליון דולר עד כה.

מאל על נמסר היום (ב') כי "בשל הנסיבות המיוחדות עקב אירוע הקורונה, ובכלל זה הנחיות והמלצות משרד הבריאות לציבור, אנו נאלצים לבצע התאמות מסחריות בטיסות מסוימות, ובמסגרת זו מציעים גם חלופות בטיסות אחרות. אנו מתנצלים בפני לקוחותינו על אי-הנוחות".

ישראייר מורידה מחירים

עוצר ההזמנות בענף משפיע גם על חברות תעופה נוספות ועל סוכני הנסיעות שכבר נכנסו להליך של קיצוצים בכוח-האדם ובשכר. האם המחיר יעורר את הצרכנים? ישראייר יצאה במבצע בחירות שינסה להוציא את הציבור מקיפאון ההזמנות באמצעות מבצע של 61 דולר לטיסה כולל ביטול חינם. בין היתר מדובר על טיסות לאתונה, באקו, בוקרשט, סוצ'י, באקו, אתונה, מדריד, מינכן, טנריף, באטומי, בלגראד וארנה. 

המלאי כולל 500 כרטיסי טיסה הלוך חזור במחיר של 61 דולר כרטיס טיסה לאדם, כולל מסים. חבילות שכוללות טיסה ומלון נמכרות מ-249 דולר לאדם. מדובר על טיסות המיועדות לחודשים מרץ-אפריל. המחיר לא כולל מזוודה. 

צמצומים בקתאי פסיפיק

בתוך כך, מחצית מצי המטוסים של חברת התעופה מהונג קונג קתאי פסיפיק - כ-120 מטוסים - מאוחסנים בחניה אחרי שבחודש מרץ החברה צמצמה כשלושה רבעים מלו"ז הטיסות המתוכננות שלה לאור עצירת הביקוש בטיסות מדובר בהפחתה כשל כ-1,100 טיסות שתוכננו לחודש מרץ בקווים שונים. 75% מעובדי החברה, כ-25 אלף איש, הוצאו לחופשה ללא תשלום.