היסטוריה קולינרית: כוכב מישלן לשף הישראלי גל בן משה בברלין

גל בן משה, הבעלים המשותף של מסעדת "PRISM" בברלין, קיבל היום הודעה לה הוא מחכה שנים: המסעדה, שמציעה לקהל הסועדים האנין של בירת גרמניה מטבח עילי מודרני לבנטיני, הוכתרה בכוכב מישלן אחד • בן משה ל"גלובס": "צרחתי משמחה"

השף גל בן משה / צילום: בן פוקס
השף גל בן משה / צילום: בן פוקס

היסטוריה קולינרית ישראלית: השף הישראלי גל בן משה, הבעלים המשותף של מסעדת "PRISM" שבברלין, קיבל היום (ג') בצהריים את ההודעה הרשמית ששנים הוא מחכה לה: המסעדה, שמציעה לקהל הסועדים האנין של בירת גרמניה מטבח עילי מודרני לבנטיני, הוכתרה בכוכב מישלן אחד. בן משה שימש בעבר כשף של מסעדת "גלאס" בעיר, שזכתה לשבחים רבים אך נסגרה.

בן משה, 34, פתח את המסעדה הנוכחית בנובמבר 2018 ומיד כיוון למישלן. "הסתכלנו על עצמנו כמי שמגישים אוכל ברמה של כוכב אחד מאז הפתיחה", הוא אומר ל"גלובס". "זה כיף גדול לקבל פידבק חיובי, לשמוע ממישהו שזו הארוחה הכי טובה שאכל - אבל זו לא ההכרה שהייתי זקוק לה. מה שרציתי היה החותמת הזאת של מישלן, האיכות הבינלאומית".

"זו הייתה שנה מאוד טובה באופן כללי במסעדה, אנחנו מלאים, והכול הולך מצוין", הוא אומר, "אבל תמיד היה לי ברור שמה שהכי מעניין אותי זה מה שיקרה בתחילת מרץ, ההודעה הזאת של מישלן".

את הרמז שיקבל כוכב קיבל בן משה בשבוע שעבר באימייל, בדמות הזמנה רשמית לטקס הגאלה של המדריך בגרמניה, שהיה מתוכנן להתקיים היום. "חשבנו שזאת תהיה שיחת טלפון שתגיע בחמישי או בשישי שעבר", הוא אומר. "ישבתי מול המחשב, ופתאום הגיע אימייל עם הזמנה לגאלה בהמבורג. זה היה 'וואו', כי הבנתי מה זה אומר. אם קיבלת הזמנה, המשמעות היא שנכנסת למדריך - עם כוכב אחד או שניים. צרחתי משמחה. אין עסק בעולם שהוא קשה כמו מסעדה. אתה שם בה את הכול - כסף, משפחה ואנרגיה. אתה מקריב את כל מה שיש לך".

בכך הפך בן משה לשף הישראלי השני שמקבל כוכב מישלן על מסעדה בבעלותו, אחרי מושיק רוט (שלו שני כוכבים), והרביעי בסך-הכול, בנוסף לגלעד פלד ולארז אוחיון.

הטקס החגיגי עם השמפניה והקוויאר שהיה מתוכנן להתקיים היום בהמבורג אומנם נדחה בגלל החשש מהתפרצות וירוס הקורונה, אך ההודעה הרשמית פורסמה כאמור היום בצהריים, ואת המדריך העדכני של מישלן לגרמניה לשנת 2020, שבו מסעדת "PRISM" מעוטרת בכוכב אחד, ניתן יהיה להשיג בחנויות במדינה כבר בסוף השבוע.