פרשנות: הקורונה יקדם ממשלת אחדות? לא כדאי לבנות על זה

הרפש שהוטל בקמפיין הבחירות לכנסת ה-23 לא מאפשר לנתניהו וגנץ להתאחד למען המדינה גם בשעת משבר

בנימין נתניהו מול בני גנץ / צילום: Jack Guez, Associated Press
בנימין נתניהו מול בני גנץ / צילום: Jack Guez, Associated Press

תפקוד מערכת הבריאות בעניין המאבק בנגיף הקורונה, נראה עד כה סביר. קצב התגובות של המערכת בראשות השר יעקב ליצמן היה מהיר. ההיערכות, וההבנה של כל המערכות, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמדובר באירוע רב-ממדים, חוצה גבולות ויבשות ניכרה בשבועות הראשונים.

גם הביקורת הטבעית, המוטחת מכיוון כחול לבן, הרשימה המשותפת או אחרים לכיוון נושאי התפקידים בממשלה בכל הנושא של טיפול בהתפרצותה נגיף - נראית מתונה. הם לא מזהים פה מחדל רבתי.

אולם לכל מי שחושב שמגפה בלתי צפויה שכזו, מן הסוג שמשבית פעילות כלכלית ומנתק את הישראלים מן המנהג האהוב עליהם יותר מכל - לטוס לחו"ל - תצליח לקרב את הצדדים הפוליטים ולהביא ממשלת אחדות לישראל, חי באשליה.

הרפש שהוטל בקמפיין הבחירות, בעיקר על בני גנץ (בלתי שפוי, בלתי מסוגל, פחדן), אך גם על נתניהו (ארדואן), לא מאפשר ברגעים אלה לדפדף הלאה ולהתאחד למען המדינה. בין המנהיגים ניצבת תהום כתב האישום, וישיבת בית משפט ב-17 במרץ. ביניהם שוררות תחושות מיאוס כה קשות, שגם חום וסגר ביתי לא יוכלו לפתור ולהרגיע את השניים מזוועות הקמפיין.

זה המחיר של שנת קריעה פוליטית. השניים לא יהיו מסוגלים לשבת יחד גם אם איראן תתקוף או אם אבו מאזן יתעורר מחר ויודיע שהוא חזר בתשובה. אז עבור 50 אלף ישראלים שמתבקשים לשבת בבית למשך שבועיים, לאגור קצת מזון ולעבוד פחות?
במקביל למבוי הסתום הפוליטי, במדינת ישראל שכחו שגם לבית המחוקקים יכול להיות תפקיד פוליטי חשוב בטיפול במגפת הקורונה. על אף המחמאות החלקיות לתיפקוד נתניהו וליצמן בפתח טור זה, חשוב מאוד שהם לא ימשיכו לעבוד מבלי שוועדת הבריאות (העבודה והרווחה) פוקחת עין על נושאי המשרות הבכירים. מישהו צריך לפקח. כנסת ישראל ה-21, 22 וכעת ה-23 מושבתות זה שנה מפעילות, והגיע הזמן שבכנסת ה-23 ימהרו לכונן ועדות רלבנטיות וחברי הכנסת יתחילו להצדיק את משכורתם.

ח"כ צבי האוזר (כחול לבן) כתב אתמול בטוויטר: "קרוב ל-100 אלף אנשים בבידוד. זו רק התחל חברי כנסת אחרים, מכל סיעות הבית, ימין ושמאל, מסכימים איתו על כך. חברי הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) אבי ניסנקורן (כחול לבן), אורי מקלב (יהדות התורה) ומיקי זהר (הליכוד) - טענו בחודשים האחרונים שחייבים להתקדם עם הפעלת הכנסת, למען אזרחי ישראל. אולי הפעם, בכנסת ה-23, הם יבינו שהכנסת היא גוף פרלמנטרי נפרד שיש לו תפקיד פיקוח ואחריות ישירה.