ההסכם המסתמן בין האוצר למורים: החופש הגדול יקוצר ב-9 ימים בלבד

בנוסף יקוצרו יומיים נוספים של חופשה ממניין הימים בשנה הבאה • המורים יקבלו שכר מלא עד לאחר תום חופשת הפסח • במקביל, סוכם על המשך פעילות המוסדות להשכלה גבוהה במשבר הקורונה, לרבות הארכת סמסטר ב'

בית ספר יסודי סגור בצל הקורונה / צילום: Oded Balilty, Associated Press
בית ספר יסודי סגור בצל הקורונה / צילום: Oded Balilty, Associated Press

לפני מספר ימים הוצאו ילדי ישראל ל'חופשת פסח' מוקדמת, בשל המאבק במגפת הקורונה. כעת, מסתמן כי משרד האוצר הגיע לסיכומים מול ארגון המורים, לאור העובדה שלאחר חג הפסח עוד צפוי חופש גדול ארוך, שבו יאלצו ההורים, בין אם הם עדיין עובדים, פוטרו או שהוצאו לחל"ת, להתמודד עם הצורך במציאת פתרונות נוספים לחופשה לילדים, לאחר הימים הרבים שבילו הילדים בבית בשל התפרצות הנגיף.

לפי המתווה הנמצא כעת בדיונים בין משרד האוצר להסתדרות המורים, החופש הגדול יקוצר ב-9 ימים בלבד, ויומיים נוספים של חופשה, שייקבעו בהמשך, יגרעו ממניין הימים בשנה הבאה. המורים יקבלו שכר מלא עד לאחר תום חופשת הפסח, ויעמדו בקשר שוטף עם התלמידים בתקופה הקרובה. המורים יוכלו להמשיך ללמד מרחוק את התלמידים באופן התנדבותי ובכל מקרה יקבלו את השכר עבור הימים שחלפו מאז הושבתה המערכת.

במקביל, הממונה על השכר והסכמי עבודה, קובי בר נתן, ויושבת ראש הות"ת, פרופ' יפה זילברשץ סיכמו עם ראשי האוניברסיטאות וראשי המכללות על המשך פעילות המוסדות להשכלה גבוהה במשבר הקורונה, לרבות הארכת סמסטר ב'. נוכח התגייסות מערכת ההשכלה הגבוהה למאבק במחלה, על ידי הקצאת מעבדות וחברי סגל לטובת המאבק בנגיף הקורונה, ומתוך דאגה עמוקה לבריאות הציבור - חתמו היום ארגוני הסגל הבכיר והזוטר באוניברסיטאות ובמכללות האקדמיות המתוקצבות על הסכמים קיבוציים שיאפשרו הארכת הסמסטר לתוך הקיץ ככל הנדרש על מנת לסיים את כל המטלות האקדמיות במלואן, כפי שיקבע כל מוסד אקדמי.

חברי הסגל התחייבו להמשיך להפעיל ככל הניתן את הלמידה מרחוק ואת המחקר במהלך תקופת המשבר, לרבות בתחומי מחקר שיכול ויהיה בהם פתרון לבעיית נגיף הקורונה. המשך הפעילות האקדמית, המחקר ומטלות ההכשרה המעשיות של המוסדות להשכלה גבוהה בסמסטר ב' במלואן יבטיחו את קיום הסמסטר וימזערו פגיעה בסטודנטים ובסגל.