מפולת הקורונה מחקה את מלוא ההון העצמי של חברת ענבר גרופ שבשליטת אמיר אלדר וגלי ליברמן

חברת המסחר בני"ע מדווחת כי עקב הפסד של 30 מיליון שקל היא איננה עומדת בהתניות הפיננסיות כלפי בנק בישראל

גלי ליברמן / צילום: אלון רון
גלי ליברמן / צילום: אלון רון

חברת ענבר גרופ , שעוסקת במסחר בניירות ערך ונגזרים ובהפצת ניירות ערך, הודיעה היום לבורסה שהיא איננה עומדת בהתניות הפיננסיות שלה כלפי בנק בישראל. ענבר גרופ פרסמה בימים האחרונים כמה אזהרות רווח בשל המשבר בשווקים הפיננסיים כתוצאה מהתפרצות נגיף קורונה, ולמעשה, זוהי אזהרת רווח רביעית שמפרסמת החברה בשבועות האחרונים.

החברה עדכנה כי ביומיים האחרונים נבע לחברה הפסד נוסף הנאמד ב-5 מיליון שקל והפסד מצטבר מתחילת השנה הנאמד ב-30 מיליון שקל. "יצוין כי סך ההפסד האמור לעיל דומה לאומדן הונה העצמי של החברה ליום 31 בדצמבר 2019 (בניכוי זכויות שאינן מקנות שליטה)", מציינת ענבר גרופ בדיווח הנוכחי. מניית ענבר גרופ נסחרה בשעות הבוקר בירידה של 13%. מתחילת החודש היא מחקה כ-74% מערכה, על רקע משבר הקורונה ושווי השוק של החברה התכווץ לכ-6.5 מיליון שקל בלבד.

ענבר גרופ נמצאת בשליטת אמיר אלדר (אחיו של האיש שוק ההון איתן אלדר) באמצעות חברת אוטו גלס ואשת שוק ההון גלי ליברמן. החברה מדגישה כי ההפסד וההון העצמי מבוססים על בחינה ראשונית בלבד של הנתונים הפיננסיים ועל נתונים לא סופיים, ולכן התוצאה הסופית עשויה להיות שונה, אף באופן מהותי. 

בסוף הרבעון השלישי של 2019 הונה העצמי של החברה הסתכם ב-27.9 מיליון שקל. יתרות האשראי שלה מתאגידים בנקאיים עמדו באותה תקופה על 6.7 מיליון שקל, והן שימשו לרכישת ניירות ערך. בנוסף היו לה גם הלוואות שהתקבלו ממקורות חוץ-בנקאיים. במקביל, בסוף הרבעון השלישי רשומות במאזנה הלוואות לזמן קצר מתאגידים בנקאיים ואחרים בסך 15.5 מיליון שקל, וכן הלוואות לזמן ארוך מתאגידים בנקאיים, בסך 50 מיליון שקל.