צ'ק אין | פיצ'ר

בקבוצת טיסות סודיות מתעקשים לשמור על אופטימיות ומקווים שמישהו עוד יחזור השנה לטוס

האחים שהקימו את "טיסות סודיות" יודעים שאף אחד לא חושב על חופשות בימים אלה, אבל מבחינתם תכנון החופשה הבאה הוא הבריחה המושלמת • "כנראה שיהיו פחות חברות תעופה בסיום המשבר, אך לכל ריק שייווצר מפשיטת רגל, תיכנס חברת תעופה אחרת שתדע להרוויח מהמצב"

בסוף חודש פברואר, עוד כשמשבר הקורונה נראה כמו מציאות רחוקה ולא אפשרית אי שם בסין, נפגשנו בנתב"ג עם האחים יניב ואריאל לניס. תנועת הנוסעים ולוח הטיסות הערני היוו תפאורה מושלמת לאייטם קליל על שני האחים הצעירים שהחליטו להפוך את האובססיה שלהם למציאת טיסות במחיר זול לעסק בשם "טיסות סודיות".

מאז המפגש והצילומים ההם, התפשטה מגפת הקורונה ונגסה עוד ועוד מענף התעופה עד ששיתקה אותו כמעט לחלוטין. פרסום האייטם נדחה. טיסות בזול? מי בכלל חושב על חופשות בימים אלה.

אבל החלטנו שהחיים ממשיכים, ובעיקר יש לנו צורך בתקווה שעוד בעתיד הלא רחוק, המחיר של החופשה הבאה שלנו יחזור להיות נושא שנעסוק בו יותר מאשר היכן אפשר לקנות נייר טואלט. לכן, השבוע נפגשנו שוב עם יניב לניס בנתב"ג. הפעם כשהוא מיותם ושומם מנוסעים.

"בשבילנו ובשביל רבים אחרים, תכנון החופשה הבאה הוא הבריחה המושלמת מהדאגות והלחץ היומיומי שאנו חווים סביבנו", אמר לניס. "אין כמו הריגוש של הזמנת טיסה, והשקט הנפשי שאנו חשים כשאנחנו יודעים מתי ולאן החופשה הבאה.

"ולכן אנחנו ממליצים להיות ערניים להזדמנויות ולנצל אותם. אנו נמליץ בתקופה הקרובה רק על מחירים אטרקטיביים למחצית השנייה של 2020, ולכרטיסי טיסה שהם ברי ביטול או שינוי, או כאלו שניתן לבטח בפוליסת ביטוח ביטול מכל סיבה".

בדומה לחברות תיירות רבות, גם בטיסות סודיות עיקר הפעילות כיום היא לסייע לנוסעים לבטל טיסות שרכשו. "אנחנו מנסים לעזור בשינוי, ביטול והחזר של כרטיסי טיסה, וגם בייעוץ כיצד לנהוג מול חברות התעופה וסוכני הנסיעות", אומר יניב כשהוא משדר אופטימיות ליום שאחרי.

"תהיה רק דרך אחת לגרום לנוסעים לחזור לטוס, וזה יהיה על ידי הורדת מחירים. כנראה שיהיו פחות חברות תעופה בסיום המשבר, אך אני מאמין שלכל ריק שייווצר מפשיטת רגל, תיכנס חברת תעופה אחרת שתדע להרוויח מהמצב".

המחירים יורדים ועולים כמו בבורסה, ומומלץ לרכוש כשהמחיר בשפל

נחזור לאחור, עוד לפני משבר הקורונה והשמיים שנסגרים בכל העולם. "טיסות סודיות" החלה את דרכה כעמוד פייסבוק שנפתח לפני שנתיים וחצי. "התשוקה שלי לתעופה החל בגיל צעיר, ועם השנים זה התבטא בלימודי טיסה והמון טיסות לחו"ל", סיפר יניב. "מהמלצות בוואסטאפ המשפחתי לטיסות סודיות עברנו לדף הפייסבוק שנפתח כתחביב, להנגיש לעוקבים מחירים זולים שאנחנו מוצאים".

כיום ל"טיסות סודיות" יש מיליון עוקבים ברשתות החברתיות, 60% מהן נשים. החברה הוקמה ללא השקעה כספית, אלא במאות שעות עבודה בלילות ובסופי השבוע, במקביל למשרות מלאות בהייטק. "כל מה שהרווחנו השארנו בחברה לטובת השקעה בבניית הטכנולוגיה שלנו, התפעול השוטף ופיתוח ערוצים חדשים".

המוטו שגם הצרכן הישראלי הפנים, מסביר יניב, הוא ש"יש תנודתיות במחירי הטיסות, המחירים יורדים ועולים כמו בבורסה ומומלץ לרכוש כשהמחיר בשפל. זה יצר טרנד של רכישה מוטת מחיר וספונטניות, אנשים שלא בהכרח תכננו לטוס לדרום אפריקה אך נתקלו בתעריף נמוך של 280 דולר שוקלים את היעד הזה. זה תופס גם לגבי יעדים כמו יפן שפעם נחשבה ליעד רחוק ויקר.

"ערים צרפתיות פחות מתויירות כמו נאנט, בורדו וליון התמלאו בישראלים כתוצאה מטיסות ומלונות זולים יותר מפריז, ובאופן אישי, אני חושב שיש הרבה יותר חן בבורדו מאשר בפריז".

לכשתחלוף התקופה המוזרה הזו נשוב לבדוק מול אנשי "טיסות סודיות" איך נראה הענף ביום שאחרי. בשלב זה אפשר להתענג על תמונות וסרטונים של אתרי תיירות שידעו ימים יפים יותר, ולהיזכר בערגה במחירים ששילמנו פעם, בדרך לנאנט או לבורדו.