ההצגה חייבת להימשך: חברת השליחויות שהקימו שחקנים מחוסרי פרנסה

דניאל בוצר, שחקן ומחזאי, הקים את "הבימה שליחויות" לאחר שמשבר הקורונה הביא לסגירת כל פעילות התרבות במדינה • עשרות שחקנים מובטלים הצטרפו ליוזמה, שסיפקה כבר מעל לאלף חבילות ברחבי המדינה

גשר הירקון בתל אביב ריק בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס
גשר הירקון בתל אביב ריק בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

"הבימה שליחויות" - זהו שמה האירוני של החברה שהקים דניאל בוצר, שחקן ומחזאי, בשבועות האחרונים. לא, לא מדובר בהצגה, כי אם בחברת שליחויות אמיתית שנולדה כדי לספק פרנסה לשחקני תאטרון שעבודתם הוקפאה בשל משבר הקורונה.

לפני כחודש ניתנה ההנחיה האוסרת על התקהלויות של יותר מ-100 איש. למעשה היה מדובר בהקפאה של כל פעילות התרבות במדינה, וההנחיה הביאה להורדת המסך בכל בתי הקולנוע והתאטראות בישראל.

"כל העבודה שלי התבטלה, כל המופעים, הסדנאות, ההרצאות. זהו, אין לך יותר מקצוע לחודשים הקרובים", כתב בוצר בעמוד הפייסבוק שלו. "שבועיים הייתי בהלם מוחלט, מנסה להכיל את המצב החדש. לא ידעתי איך אני מפרנס את המשפחה שלי, את הבנות שלי. אפילו תשלומים שאמורים היו להיכנס לי במרץ לא כולם נכנסו, לא מעט אנשים ברחו והפסיקו לענות או אמרו לי שאין להם אפשרות לשלם לי עכשיו, למרות שעשיתי את העבודה בדצמבר או בינואר". 

בוצר ביקש לחפש לעצמו פרנסה חלופית, אלא שבכל יום נוספו הנחיות חדשות שצמצמו את האפשרויות עבורו. בוצר זיהה כי שליחים כנראה יישארו חיוניים בזמן ההסגר, הציע את עצמו לעבודות בתחום השליחויות בכל מיני דפי פייסבוק והחל לקבל פניות קטנות. 

לסוף הוא קיבל הצעה בהיקף גדול יותר - להעביר 112 חבילות שי לחג לעובדים שהוצאו לחל"ת. בוצר פרסם פוסט בפייסבוק שפונה לשחקנים ומציע להם עבודה כשליחים. בוצר כותב כי עוד באותו ערב קיבל למעלה מ-40 פניות של שחקנים שהיו רוצים לעבוד, וכך יצאה לדרך חברת השליחים תחת השם "הבימה שליחויות". 

בוצר מספר כי הפוסט נגע לליבן של חברות רבות שרצו לתמוך באומנים שאיבדו את פרנסתם, וכי הוא קיבל "צונאמי" של עשרות רבות של פניות למשלוחים, וכי במהלך השבוע שקדם לחג החברה סיפקה מעל 1,000 חבילות שי שונות בכל רחבי הארץ. באחד הימים נדרש בוצר לנהל אספקה של 513 חבילות וזרים בכל הארץ בשביל ארבעה לקוחות שונים, וזאת בצל ההכרזה על ההסגר הנוקשה שהוטל במסגרת ליל הסדר.

"אני מרגיש שעשיתי תואר במינהל עסקים בארבעה ימים", כתב בוצר בסיכום האירועים האחרונים. "הייתי במקומות מאוד חשוכים וחסרי תקווה, הייתי על ההרים הכי גבוהים, צחקתי, בכיתי, התרגשתי וכעסתי, אהבתי והתחברתי, אבל בעיקר שילחתי. ושלא תבינו - עשיתי טעויות, לא מעט טעויות, ושילמתי עליהם מחיר, אבל דבר אחד אני יכול להגיד בגאווה גדולה - לא הייתי חבילה אחת שלא הגיע אל הכתובת שלה, לא ויתרנו על אף אחד".

אגב, אם תהיתם, חברת השליחויות תמשיך לשלוח חבילות גם אחרי החג, והיא כבר נכונה לקבל את הלקוח הבא.