ארקיע תכננה להפעיל טיסות מטען לסין - אך הלקוח ביטל

חברת התעופה הציגה תמונה של יציאה מההדממה עם חזון של 5 עד 10 טיסות מטען לסין – אלא שבינתיים הטיסות הללו לא מתקיימות • ארקיע: "אנו ערוכים ומחפשים לקוחות נוספים"

חברת התעופה ארקיע הציגה תמונה של יציאה מההדממה עם חזון של 5 עד 10 טיסות מטען לסין - אלא שבינתיים הטיסות הללו לא מתקיימות. שתי טיסות כאלה היו אמורות להתקיים היום (א'), אלא שהן לא מופיעות בלוח הטיסות. לפי ארקיע, הסיבה לכך היא שהלקוח שעבורו היו אמורות הטיסות הללו להתקיים החליט לעכב את הטיסות "משיקולים שלו". לדברי החברה, "אנו ערוכים ומחפשים לקוחות נוספים".

ארקיע נמצאת בהדממה כמעט מוחלטת. רוב עובדי החברה הוצאו לחופשה ללא תשלום. על-מנת לתפעל את טיסות המטען שאליהן כיוונה ארקיע, הוחלט בחברה להחזיר עובדים מחל"ת. פרופ' ירון זליכה, יו"ר מועצת עובדי ארקיע (תו"ת), אף אמר ל"גלובס" כי עם החזרת מספר נדרש של עובדים לפעילות, החברה תבחן את החזרת הקווים לאילת אותם היא עצרה יחד עם הפעילות הבינלאומית. לפי זליכה, נחתמו הסכמים להחזיר עובדים נדרשים לטובת הטסות המטען, ו"הם מוכנים לפי קריאה".

550 עובדי ארקיע מחזיקים ב-30% מהחברה, וב-70% הנותרים מחזיקה קבוצת ג'ורדאש של האחים נקש. בתחילת חודש אפריל אמור היה להתחיל את תפקידו מנכ"ל חדש בארקיע, אמיר ארז, במקומו של ניר דגן. נכון לעכשיו מועד הכניסה של ארז לתפקיד נדחה ל-1 במאי, כך לפי יו"ר החברה אבי חורמרו.

בדיון שהתקיים ביום חמישי האחרון בוועדת הכספים של הכנסת הבטיח מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, כי שלוש חברות התעופה הישראליות יקבלו סיוע, כשאף חברה לא תופלה. לפיכך ארקיע ממתינה לסיוע בהיקף של 100 מיליון שקל בהלוואה בערבות מדינה דרך אחד הבנקים.

עם כמעט אפס פעילות, ארקיע קיוותה להצטרף לגל הטסות המטען של החברות השונות, בין השאר להטסות שעליהן חתום משרד הביטחון, לרבות טיסות מסין, אותן גם מבצעת אל על וחברת הטסת המטענים ק.א.ל; וטיסות מדרום קוריאה, גם בביצוע קוריאן אייר. ארקיע קיוותה להצטרף להטסות המטען בצורה מסיבית יותר. החברה גם חתמה על שיתוף-פעולה עם חברת ק.א.ל, לפיו היא תעמיד את מטוסיה להטסות ליעדים קרובים יותר עבור הטסת מטען. 

לוח הטיסות של נתב"ג נכון להיום כולל שתי טיסות יומיות של ישראייר לאילת, טיסת יונייטד שתנחת מניוארק בארה"ב, טיסת אתיופיאן איירליינס מאדיס אבבה באתיופיה וטיסה של חברת בלביה ממינסק בבלארוס. בהמשך השבוע לוח הטיסות יתמלא במעט עם מספר הטסות להשבת נוסעים מיעדים שונים שתפעיל ישראייר. עד כה החברה השיבה 5,500 ישראלים ממדינות שונות.

לו"ז הטיסות כולל ביום שני 20.4 שלוש טיסות: מפריז, טיסה מרומא בשילוב מילאנו וטיסה מבוקרשט. ביום רביעי 22.4 תתבצע טיסה מפרנקפורט, ביום חמישי 23.4 מתוכננת טיסה ממוסקבה, וביום ראשו 26.4 מתוכננת טיסה מטיבילסי.

נזכיר כי לפי הנחיות רק בעלי דרכון ישראלי רשאים להיכנס לישראל, וכל הנוסעים מחויבים ב-14 ימי בידוד עם חזרתם ארצה. 

במקביל ישראייר מפעילה טיסות מטען מסין ומלונדון.