הפקות מקור | בלעדי

ארגוני היוצרים לבר סימן טוב: אפשר התאמות של התו הסגול להפקות קולנוע וטלוויזיה

במכתב שהגיע לידי "גלובס" טוענים היוצרים כי ברוב המקרים של התנהלות על סט צילומים יכולים המשתתפים לעמוד בתנאי "התו הסגול", אך לטענתם יש התאמות חשובות שנובעות מאופי התעשייה שצריך לאפשר כדי שניתן יהיה להניע מחדש את גלגלי התעשייה

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות / צילום: שלומי יוסף, גלובס
משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות / צילום: שלומי יוסף, גלובס

איגודי היוצרים, העובדים והשחקנים פנו אתמול (ד') למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בבקשה שהמשרד יבצע התאמות בדרישות למתן "תו סגול" בכל הקשור להפקות קולנוע וטלוויזיה.

במכתב שהגיע לידי "גלובס" טוענים הארגונים כי ברוב המקרים של התנהלות על סט צילומים יכולים המשתתפים - בהם במאיות ובמאים, צלמים, עובדי הסט, האיפור, ההלבשה ומחלקות נוספות - לעמוד בתנאי "התו הסגול", אך לטענתם יש התאמות חשובות שנובעות מאופי התעשייה וההתנהלות על סט צילומים של קולנוע וטלוויזיה שצריך לאפשר כדי שניתן יהיה להניע מחדש את גלגלי התעשייה.

החרגה הראשונה שהם מבקשים היא חיוב השחקנים לשמירת מרחק של 2 מטר במהלך הצילומים. החרגה שנייה מתייחסת למספר האנשים בחדר, כי לעתים סט הוא מקום צפוף מתוך מחויבות לסצנה אותה מצלמים.

איגודי היוצרים, העובדים והשחקנים של הפקות הקולנוע והטלוויזיה מייצגים כ-10,000 משפחות בתחומים שונים בתעשייה. במכתב הם עומדים על החשיבות שיש בהחזרת תעשיית הקולנוע והטלוויזיה לעבודה.

"יצירות הקולנוע והטלוויזיה הן חיוניות, והוכח כי יש להם דרישה לבריאות נפשם של תושבי מדינת ישראל בשעות משבר אלה, ועל כן עלינו למצוא את הפתרונות להניע את גלגלי התעשייה כפי שנעשה באולפני החדשות", כותבים הארגונים.

כאמור, האיגודים מציעים לצורך כך להגמיש את תנאי "התו הסגול" ומבקשים לקיים עם בר סימן טוב שיחת זום בנושא, על-מנת להבהיר יותר את צורכי תעשיית הקולנוע "ולהניע במהרה גם את תעשיית הקולנוע קדימה לעבודה פעילה".