דחייה נוספת בפרסום דוחות הרבעון של אל על

פרסום הדוחות ידחה בשבועיים, ל-14 במאי • הסיבה: עובדי מחלקת הכספים עמלים על הכנת תוכנית ההתייעלות שתאפשר לאל על לקבל הלוואה בערבות מדינה

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על / צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על / צילום: סיון פרג'

חסקת התעופה אל על מעדכנת על דחייה נוספת בפרסום דוחותיה הרבעוניים. החברה פנתה לרשות ניירות ערך וביקשה ארכה של 14 ימים בפרסום הדוחות. מועד פרסום הדוח לפיכך הוא 14 במאי. זהו המועד האחרון לפרסום דוחות אל על, ולא תהיה ארכה נוספת.

הנימוק: נבצרות. לפי אל על , אנשיה, המפיקים את הדוחות, עמלים על הכנת תוכנית התייעלות תחתיה תוכל החברה לקבל את האישור המיוחל להלוואה בערבות מדינה.

אל על מתנהלת מול שלושה בנקים מלווים: דיסקונט, לאומי והפועלים שגם נכנס לתמונה. לפי אל על, הדיונים לקבלת הלוואה בערבות מדינה נמצאים בשלבים מתקדמים. אל על מתריעה כי ללא סיוע היא לא תשרוד את משבר הקורונה.

״החברה הייתה בין החברות הראשונות במשק שהושפעו ממשבר הקורונה, כבר עם פריצתו בשלהי חודש ינואר, ובעוצמה רבה במיוחד, עד לעצירה כמעט מוחלטת של פעילותה", נמסר מאל על. "כבר מאותה תקופה צורכת ההתמודדות עם המשבר את רובם המכריע של משאבי הזמן מצד הנהלת החברה וצוות הכספים שלה.

"בעקבות המשבר ומסיבות תזרימיות, נאלצה החברה לצמצם באופן דרסטי את מספר העובדים בחברה, כך שכ-95% מעובדי החברה מצויים בחל"ת, ביניהם מרבית עובדי חטיבת הכספים האמונים על עריכת הדוחות הכספיים.

"הנהלת החברה מצויה בחודשים האחרונים, שהם החודשים המהותיים והרלוונטיים לעריכת ובחינת הדוחות הכספיים, בעומס חריג במיוחד בניהול המשבר, שהוא מורכב, דינמי וחסר תקדים", לשון הודעת החברה לבורסה.