עובדי אל על מפגינים מחוץ לביה"ד לעבודה: "אנחנו לא קורבנות של הקורונה"

ביה"ד לעבודה דן בסוגיה האם אל על יכולה למשוך כסף מקרן פיצויים לעובדים שנפתחה עם הפרטת החברה • מסתמנת פשרה: העובדים יאפשרו לאל על למשוך 115 מיליון שקל מהקרן, בתמורה להבטחה כי היתרות ישמשו לטובת בניית תוכנית פרישה לעובדים

12:20

מסתמנת פשרה: העובדים יאפשרו לאל על למשוך 115 מיליון שקל מיתרת הקרן שבה נצברו כ-500 מיליון שקל, בתמורה להבטחה כי היתרות ישמשו לטובת בניית תוכנית פרישה לעובדים במסגרת תוכנית ההתייעלות של אל על. 

10:20

מאות מעובדי אל על מפגינים הבוקר (ה') מול בית הדין לעבודה בבת ים, בשעה שמתקיים בו דיון על כוונת החברה למשוך כספים שנועדו לשמור על זכויות העובדים.

שרון בן יצחק, יו"ר ועד עובדי אל על, אמר בטרם נכנס לדיון: "עובדי אל על הם לא קורבנות של הקורונה. עובדי אל על הם העובדים הכי לויאלים למדינה, לחברה ולמקום עבודה שלנו. כל מה שאנו רוצים זה שיקשיבו לנו, שיבינו שהפתרונות נמצאים אצלנו". 

לדבריו, "לא יכול להיות שבזמן שמבקשים מאיתנו כסף, לא הבעלים ולא ההנהלה, לא מתייעלים ולא שמים כסף, ובאים לפה לבית המשפט לקחת את הכסף שלנו. זה לא יקרה, לא ניתן לזה יד, ובשביל זה אנחנו פה". 

כפי שפורסם אתמול (ד') ב"גלובס", קרן המריבה של עובדי אל על מגיעה היום לבית הדין לעבודה. מדובר בקרן פיצויים שנפתחה עם הפרטת אל על עבור עובדים שימשיכו עם החברה. היקף הקרן מסתכם ביותר מחצי מיליארד שקל. כעת אל על מבקשת למשוך מהקרן כ-160 מיליון שקל. מנגד, עובדי אל על לא מתכננים לאפשר לזה לקרות. היום יכריע בית הדין האם אל על יכולה למשוך כסף מהקרן.