המועצה לצרכנות: להחזיר לעבודה מלאה את מוקדי חברות התקשורת

המועצה לצרכנות קוראת למשרד התקשורת לבטל את ההקלות שניתנו לחברות התקשורת על רקע משבר הקורונה ולהחזיר את כל הפעילות לעבודה מלאה מהר ככל הניתן • ל"גלובס" נודע כי המשרד עומד לקבל בקרוב החלטה ברוח זו

המועצה לצרכנות פנתה למשרד התקשורת וביקשה לבטל לאלתר את כל ההקלות שניתנו לחברות התקשורת במסגרת החרגות שנועדו להקל עליהן בתקופת הקורונה.

ל"גלובס" נודע כי המשרד עומד לקבל החלטה ברוח זו בקרוב, ובכוונתו להחזיר את החברות לפעילות מלאה מהר ככל האפשר ובהתאם להגבלות שייקבעו.

לדברי המועצה לצרכנות, התקנות לשעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש) בוטלו, בכפוף לעמידה בדרישות "התו הסגול". בהתאם, המצב שונה מאוד מהמצב שהיה קיים במועד הגשת בקשת חברות הוט ו-yes, ולאור העובדה שניתן להחזיר את כל העובדים למקום העבודה, אין מקום לקיצור שעות עבודה במוקד הטלפוני ולביטול חובת הקלטת שיחות.

עוד טוענת המועצה כי מוקדי השירות הטלפוני יכולים לחזור לפעילות מלאה. כתוצאה מתיקון התקנות וביטול ההגבלה של מספר העובדים במשרד החברות ל-30%, ניתן להחזיר את כל העובדים לעבודה במשרדי החברות, ואין עוד צורך בעבודה מהבית של רוב עובדי מוקד השירות הטלפוני.

"החברות מנמקות את בקשתן להארכת ההקלות בכך שהן מאפשרות לבצע איזון עומסים במוקדי השירות השונים. אולם לעמדת המועצה לצרכנות, הפתרון לעומסים במוקדי השירות השונים הוא בגיוס עובדים, דבר שנראה אפשרי בהחלט, ובמיידי לאור מצב שוק העבודה בתקופה זו", אומר עופר מרום, המנכ"ל בפועל של המועצה לצרכנות.

מרום טוען כי מאז משבר הקורונה וצמצום שעות הפעילות במוקד השירות הטלפוני, התקבלו במועצה לצרכנות פניות רבות, בהן נמסר כי צרכנים רבים ביקשו לוודא כי בקשת הניתוק התקבלה ,אולם אין מענה טלפוני, או לא חוזרים לצרכנים שמשאירים את פרטיהם. בנוסף התקבלו תלונות בעניין אי-מתן מענה לפניות שהועברו לשירות לקוחות במייל. מכאן כי אין חלופה אמיתית למוקד הטלפוני.