יאיר נתניהו הפך לכוכב של מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הלאומנית

חבר בכיר במפלגה שנמצאת בפיקוח של שירותי הביטחון בגרמניה בשל אלמנטים ניאו-נאציים בה, צייץ ציוץ עם תמונה של בנו של רה"מ שבה הוא קורא לגוויעת האיחוד האירופי

יאיר נתניהו / צילום: Associated Press
יאיר נתניהו / צילום: Associated Press

חבר בכיר במפלגה הגרמנית "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) צייץ היום (ד') את דבריו של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו מהשבוע שעבר נגד נציגות האיחוד האירופי בישראל: "אזור שנגן מת ובקרוב גם ימות הארגון הגלובלי הרשע שלכם, ואירופה תשוב להיות חופשיה, דמוקרטית ונוצרית!". בכרזה שעוצבה במיוחד, נראה הציטוט כשהוא מתורגם לגרמנית, ביחד עם תמונתו של נתניהו, ולמטה כתוב: "יאיר נתניהו, בנו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו".

הכרזה הופצה על ידי יואכים קוס, חבר המפלגה ואחד מנציגיה לפרלמנט האירופי בבריסל, ביחד עם הפניה לידיעה באתר "Israel Heute" (ישראל היום) המסקר את הנעשה בישראל בגרמנית. הידיעה דיווחה כי נתניהו כתב את הדברים בטוויטר ב-28 באפריל בתגובה לאירוע זיכרון משותף לישראלים ולפלשתינים על רקע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות.

המפלגה הגרמנית מתנגדת לאיחוד האירופי (אירו-סקפטית) וכן מתנגדת חריפה להגירת זרים לגרמניה. היא זכתה לתמיכה גוברת בשנים האחרונות על רקע מדיניות הפליטים של הקאנצלרית אנגלה מרקל והקואליציה הרחבה השולטת בגרמניה. היא ממצבת את עצמה מימין למפלגתה של מרקל ואלמנטים בה נחשבים לניאו-נאציים ונמצאים בפיקוח רשמי של שירותי הביטחון הגרמניים.

ברבות מעצרות הבחירות שלה משתתפים פעילים ניאו-נאצים. מנהיגה עד לאחרונה, אלכסנדר גאולנד, הגדיר את השואה ומלחמת העולם השנייה כ"חריון קטן של ציפורים" על ההיסטוריה הגרמנית המפוארת, ומנהיג המפלגה בתורינגיה ביורן הקה יצא נגד "תרבות האשמה" הגרמנית וקרא לאנדרטה לזכר השמדת יהודי אירופה בלב ברלין "מונומנט של אשמה".

בתגובה לציוץ של חבר המפלגה קוס, שתייג גם את יאיר נתניהו, השיב נתניהו וקרא למפלגה לפעול נגד העזרה שמושיטה ממשלת גרמניה בתמיכה פיננסית לארגוני החברה האזרחית הפלשתיניים.