דלק של תשובה מוכרת קרקעות ב-720 מיליון שקל לקבלן האשדודי יחיאל אבו

בלחץ הנושים, חברות בשליטת יצחק תשובה ממשיכות לממש נדל"ן • דלק חתמה על מזכר הבנות למכירת מאות דונמים ועליהם מתקנים לאחסון בנזין של "דלק פי גלילות" • במקביל נמצאת במגעים מתקדמים עם קרן תשתיות ג'נריישן על מכירת תחנות כוח בשורק ובאשקלון תמורת כ-400 מיליון שקל

יצחק תשובה / צילום: יוסי כהן
יצחק תשובה / צילום: יוסי כהן

מימוש נוסף לדלק בלחץ הנושים כדי לא לאבד את החברה. אחרי שמכר לאחרונה 70% מחברת אלעד מגורים, ומגרשים בשכונת בבלי, קבוצת דלק  של איש העסקים יצחק תשובה ממשיכה לממש נדל"ן. היום נחתמה עסקה מול הקבלן האשדודי יחיאל אבו למכירת נכסי חברת "דלק פי גלילות" תמורת 720 מיליון שקל. 

הקרקעות שנמכרות משמשות לאחסון בנזין של חברת "דלק פי גלילות", והן כוללות 330 דונם באשדוד, בירושלים - 357 דונם, בחיפה - 31 דונם ו-108 דונם בבאר שבע. יש לציין כי חוות מיכלי הדלק שבירושלים אמורה להתפנות משום שהיא חלק מתוכנית הרחבת שכונת הר נוף. התוכנית, שמקודמת ע"י רמ"י, כוללת כ-2,500 יח"ד.

בועז צ'צ'יק, מנכ"ל חברת דלק ישראל, אמר היום כי "כחלק מהסכם המכירה חברת דלק ישראל התקשרה בהסכם ארוך טווח עם פי גלילות להמשך קבלת שירותים באותה המתכונת וההיקף אשר קיבלה מחברת הבת פי גלילות בטרם חתימת מזכר ההבנות".

חברת "פי גלילות" נוסדה בשנת 1959, במטרה להפעיל את מסוף גלילות בהרצליה. בשנת 1973 נוספו לחברה שלושה מסופי דלק - בבאר שבע, באשדוד ובירושלים. ב-2003 הוחלט לסגור את מסוף הרצליה. חברת דלק זכתה בשנת 2007 במכרז לרכישת מתקני חברת "פי גלילות" באשדוד, ירושלים ובאר שבע. לאחר רכישתה שונה שמה של החברה ל"דלק פי גלילות". לפי אתר האינטרנט של החברה, לחברת "דלק פי גלילות" כושר ניפוק המספיק לצריכה הכוללת של מדינת ישראל, ויכולת אחסון של 630 מיליון ליטר, שהם כ-40% מיכולת האחסון של המשק.

יחיאל אבו, בן 70, החל את דרכו כפועל בניין, התקדם לתפקיד מפקח ובשנות ה-30 לחייו הפך לקבלן מוכר באשדוד. ב-2008 קנה 140 דונם מחברת קבוצת הנדל"ן בוני ערים אשדוד תמורת 126 מיליון שקל. רכישה זו הפכה אותו לקבלן הפרטי בעל מלאי הקרקעות הפנויות הגדול ביותר באשדוד. לפני כמה שנים רכש 50% ממפעל אלבטק באשדוד, שמייצר מכשירים אלקטרוניים. ביתרת המניות מחזיקה התעשייה האווירית באמצעות החברה־הבת אלתא. צחי, בן 44, בנו של יחיאל אבו, מונה לאחרונה, למנכ"ל ויו"ר החברה המשפחתית.

מלאי פרויקטי הבנייה של חברת יחיאל אבו, כך על פי אתר האינטרנט של החברה, כולל פארק הייטק בשטח של 133 דונם שמוקם ליד תחנת הרכבת ובית החולים, את מלון הבוטיק ווסט, שמנוהל ע"י רשת טמרס, מאות יח"ד ליד בית החולים ברובע המיוחד, ואת מגדל אימרי יחיאל, בגובה 23 קומות, במע"ר דרום.

במקביל, הבוקר דווח כי חברת רפק אנרגיה מקיימת משא ומתן לרכישה מחברת דלק של תשובה שתי חברות ייעודיות אשר בבעלותן תחנות כוח הממוקמות בשטח מתקן התפלה שורק 1 ובשטח מתקן התפלה אשקלון. לתחנות הללו יכולת אספקה מצרפי של עד 227 מגה ואט, המופעלות במודל BOT.

את דלק ייצגו צביקה אגמון, טל מישר, ישראל עטר ואסף דנציגר מאגמון ושות׳.