הממשלה אישרה את המשך ההקלות במתן דמי אבטלה

הממשלה אישרה אתמול את טיוטת החוק שיעגן את ההקלות בזכאות לדמי אבטלה והיום היא צפויה לאשר את התקנות לשעת חירום • עשרות אלפי זכאים יתחילו לקבל השבוע מקדמות על חודש אפריל

מובטלים בלשכת התעסוקה / צילום: איל יצהר
מובטלים בלשכת התעסוקה / צילום: איל יצהר

עשרות אלפי זכאים לדמי אבטלה יתחילו לקבל השבוע מקדמות על סך של עד 8,000 שקל מהביטוח הלאומי על חשבון דמי האבטלה לחודש אפריל, זאת לאחר שהיום יושלם הליך הארכת התוקף של התקנות לשעת חירום שמכוחן התאפשרו ההקלות. כזכור התקנות שהממשלה קבעה בתחילת המשבר היו בתוקף עד תחילת מאי ומשרד המשפטים סרב להאריך אותן ללא חקיקה, בשל הבעייתיות שבשימוש המוגבר בתקנות לשעת חירום. הפיתרון שנמצא הוא להתחיל בהליכי חקיקה של חוק מיוחד שיעגן את ההקלות ובמקביל אישור תקנות לשעת חירום שיעמדו בתוקף עד לסיום הליכי החקיקה. טיוטת החוק אושרה אתמול בממשלה והיום צפויה הממשלה לאשר את התקנות לשעת חירום.

הממשלה החליטה אתמול על הארכת תוקפן של ההקלות המיוחדות בזכאות לדמי אבטלה שהוכנסו בעקבות משבר הקורונה. מדובר, בין היתר, בקיצור תקופת ההכשרה המינימלית הנדרשת לצורך זכאות לתבוע דמי אבטלה מ-12 חודשים ו-6 חודשים, באפשרות להגיש תביעה לדמי אבטלה למוסד לביטוח לאומי גם ללא רישום מוקדם בשירות התעסוקה ובהסמכת הביטוח הלאומי לשלם מקדמות לתובעים שהטיפול בתביעותיהם טרם הושלם. לאחר שיושלם ההליך יוכל הביטוח הלאומי להתחיל בתשלום מקדמות לעשרות אלפי זכאים לדמי אבטלה שהטיפול בתביעותם לדמי האבטלה של אפריל לא יושלם עד ל-17 למאי .