"מי שיש לו נטייה להתמכר לדברים - שלא יילך לקרוספיט"

לנא סלאמה, בת 28, מהנדסת תוכנה במיקרוסופט ישראל מו"פ • טווח שכר: 35-30 אלף שקל

לנא סלאמה, מהנדסת תוכנה במיקרוסופט ישראל מו”פ / צילום: ליאן סלאמה
לנא סלאמה, מהנדסת תוכנה במיקרוסופט ישראל מו”פ / צילום: ליאן סלאמה

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"בבית, בדיוק סיימתי אימון ספורט בבית, אז עכשיו יש לי זמן לדבר. אני עובדת בשירותי הענן של מיקרוסופט - Azure Security Center, וכחלק מהתפקיד אני מאבטחת את הענן ואת המשאבים של המשתמשים, ושומרת על מאות מיליוני משתמשים מפני התקפות. אנחנו מנטרים את המשתמשים ומתריעים בזמן אמת על מתקפות. היום אני עובדת בהרצליה, לפני כן עסקתי ב-BI (בינה עסקית) ועבדתי במיקרוסופט בחיפה, שם עזרנו לעסקים לעבד את כמויות המידע האדירות שלהם".

את עובדת מהמשרד?

"אמנם אני בעבודה, אבל זה כרגע מהבית שלי בתל אביב. התחלנו לעבוד כפיילוט מהבית אפילו יום לפני שכל המשק הושבת בגלל הקורונה. מיקרוסופט נתנה לנו את כל הציוד הדרוש לסביבת עבודה נוחה, כולל דברים שמעבר - כמו שיעורי העשרה וקורסים. אני חושבת שזה אתגר שעמדנו בו בהצלחה".

איך הגעת לתפקיד ובכלל להייטק?

"זה היה שילוב של כמה דברים. אני אוהבת את התחום ולמדתי בנצרת בתיכון שבו לומדים ברמה של 10 יחידות לימוד במחשבים. אני חושבת שהדבר העיקרי הוא שהיה לי מורה למחשבים בשם וואליד ח'ליפה בתיכון, שאתו אי אפשר היה שלא להתאהב במקצוע. הוא אתגר אותנו בשאלות ברמה של אקדמיה, וליווה אותנו לפעמים עד השעות הקטנות של הלילה. לא במקרה יש חמישה עובדים במיקרוסופט מבית הספר שלי. היום אני כבר בלימודי תואר שני במדעי המחשב".

יש לך זמן לדברים אחרים?

"כן. בשלוש השנים האחרונות התמכרתי לגמרי לאימוני קרוספיט אולימפי. אם היית מדברת איתי אחרי העבודה ביום רגיל, שלא בתקופת הקורונה, היית תופסת אותי בעיצומו של אימון. בשגרה אני מתאמנת בתדירות של חמישה ימים בשבוע. אם יש לך נטייה להתמכר לדברים אל תלכי לשם, כי זה מאוד ממכר. בתקופת הסגר התאמנתי בבית והפכתי את הדירה לחדר כושר.

"אני בנאדם ספורטיבי מגיל אפס. שיחקתי כדורסל 11 שנה, התחלתי בליגת ילדות, הגעתי לליגה לאומית לנשים בנצרת, והמשכתי להתאמן גם בנבחרת של הטכניון. אבל יש לי גם תחביב שלא קשור לספורט - גיטרה. זה חלום ילדות שלא מימשתי. את הגיטרה הראשונה שלי קיבלתי רק כשהייתי בטכניון. אחרי הלימודים, לפני כשלוש שנים, התחלתי לנגן. מאז אפילו הספקתי לעלות על במה ולנגן בבר לפני קהל של אנשים ששילמו על הופעה שלי".

באיזה סגנון?

"שירים בערבית בסגנון אלטרנטיבי".

איפה תהיי בעוד חמש שנים מהיום?

"אני מאוד רוצה לראות את עצמי בעמדה בעלת השפעה. אני רוצה לקחת אחריות ולעודד נשים צעירות בחברה הערבית להשתלב בהייטק. כבר התחלתי את זה, בעבודה וגם מחוץ לה, ואני משתתפת בפאנלים של תלמידים".