סלקום מצמצמת את העבודה מול משווקים חיצוניים

במקום זאת, סלקום תקצה יותר עובדי חברה שישווקו את כלל מוצריה

מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי
מנכ"ל סלקום, אבי גבאי / צילום: כדיה לוי

חברת סלקום צמצמה עבודה מול משווקים חיצוניים - כך נודע ל"גלובס". העבודה עם המשווקים הופסקה לחלוטין בסלקום בתקופת הקורונה, אך ההחלטה של החברה היא לצמצם באופן כללי את היקף העבודה מול המשווקים, ולכן היא לא החזירה את העבודה מולם בהיקף מלא. ככל הנראה המגמה בסלקום היא להקצות כוח-אדם פנימי במקום המשווקים. 

רוב החברות בשוק הסלולר הפעילו משווקים בצורה כזו או אחרת בשנים האחרונות. חלק מהחברות, כמו סלקום למשל, עבדו עם משווקים בצורה אינטנסיבית, וחלק פחות.

לעבודה עם המשווקים היו יתרונות בהיבט של חיסכון בכוח-אדם ובהוצאות, אך מנגד החסרונות הן שלא תמיד ניהול העבודה מול המשווקים היה מיטבי, ובנוסף העמלות שהחברות שילמו למשווקים לא תמיד היו משתלמות כלכלית בשוק שבו יש תחלופה גוברת של לקוחות. 

אין בשוק אחידות-דעים באשר לכדאיות העבודה עם המשווקים, אך ממה שמסתמן, מנכ"ל סלקום אבי גבאי רואה בעבודה עימם בעייתיות מסוימת ומעדיף להסתמך יותר על מקורות פנימיים. היתרון בעבודה עם עובדים מהחברה הוא שהם גם יכולים למכור שירותים נוספים כמו טלוויזיה ולא רק סלולר.

נזכיר כי סלקום הביאה על עצמה ביקורת גדולה כאשר לחצה על משרד התקשורת לעצור את הניודים לחלוטין בתקופת הקורונה. משרד התקשורת קיבל החלטה לעצור ניודים משום שחשש שהדבר יפגע ביכולת החברות להתמודד עם המשבר, וסלקום הייתה אחד הגורמים שדחפו לכך. ההחלטה הביאה את סלקום להוציא למעלה מ-1,000 עובדים לחל"ת. אך זמן קצר לאחר ההחלטה של המשרד, היא שונתה, והותרה ניידות מספרים בצורה מוגבלת שחזרה לפעילות מלאה אחרי חג הפסח.