גני האירועים קיבלו היתר להיפתח: אלה ההנחיות

מגבלת המשתתפים באירוע תעלה מ-50 כיום למספר המשקף 85% מהמגבלה המופיעה ברישיון של כל עסק שיכול להכיל יותר מ-200 אורחים • איגוד בעלי האולמות וגני האירועים: "מאחר שטרם ניתן מענה לקריסת 50% מהאולמות והגנים, נמשיך בשביתת הרעב"

גן האירועים "Ocean". האולמות וגני האירועים יחזרו לפעילות תחת הגבלות משרד הבריאות / צילום: תמר מצפי, גלובס
גן האירועים "Ocean". האולמות וגני האירועים יחזרו לפעילות תחת הגבלות משרד הבריאות / צילום: תמר מצפי, גלובס

סבתא תשב בצד, והאורחים יעטו מסכה וישמרו מרחק מהחתן והכלה: שר הבריאות הטרי יולי אדלשטיין הנחה לאפשר את פתיחת האולמות וגני האירועים תחת שורה של מגבלות - אבל עם הסרת המגבלה ל-50 אורחים בלבד.

המועד לפתיחה הוא 14 ביוני, "כחלק ממדיניות לשחרור המשק והחזרת הענפים השונים לפעילות", כך אמר אדלשטיין, שנימק כי "לצד אי-התפשרות על הנחיות משרד הבריאות, השאיפה היא לתת אוויר לנשימה ככל הניתן ובמהירות האפשרית לעצמאים. זה מגיע להם, זה מגיע למשק הישראלי. לצד זה אני מבקש להדגיש את האחריות של בעלי העסקים להקפיד על ההנחיות. רק כך נוכל להמשיך בפתיחת המשק בלי לפגוע בבריאות".

איך זה יעבוד? מגבלת המשתתפים באירוע תעלה מ-50 כיום למספר המשקף 85% מהמגבלה המופיעה ברישיון של כל עסק שיכול להכיל יותר מ-200 אורחים. המגבלה הזו אמורה לשקף מצב של מרחק של 2 מ"ר בין אורח ואורח. החישוב יתבצע לפי כלל שטח העסק, ללא שטחים תפעוליים וחניה.

בנוסף, האולמות יידרשו למנות ממונה קורונה לכל אירוע שיהיה אחראי על קיום הכללים באירוע. במקום יתקיים רישום של אורחים בכניסה לאירוע, כדי שבמקרה שיתברר כי שהה במקום חולה קורונה, אפשר יהיה להנחות את האורחים להיכנס לבידוד. הציפייה היא שיישמר מרחק של 2 מטרים בעמידה, כשיהיה סימון מרחק בכניסה למתחם למניעת התקהלות ועוד.

האולמות יעברו חיטוי משטחים פנימיים באופן תדיר וניקיון מעמיק בין אירוע לאירוע, כאשר לפי ההנחיות "יתבצע ניקיון וחיטוי מוגבר של מתחמי השירותים באופן תדיר שלא יפחת מאחת לשעה". עוד יוצבו עמדות עם חומרי חיטוי במתחם, ובפרט בכניסה ובסמוך לשירותים.

האורחים והעובדים יתושאלו טרם כניסה לאירוע לגבי מצבם הבריאותי. לא תותר כניסה למי שלא השיב בשלילה על השאלות בתשאול. בדומה לכל בתי העסק, יימדד חום בכניסה, ולא תותר כניסה למי שחום גופו עולה על 38 מעלות. 

העובדים שעוסקים בתחום ההסעדה יעטו מסכות בכל עת במהלך העבודה ויקפידו על רחיצת ידיים באופן תדיר. לפי ההנחיות, גם האורחים באירוע "יעטו מסכות בכל עת, למעט בזמן אכילה ושתייה".

בין פלטות השולחנות יישמר מרחק של 1.5 מטר, כאשר ההושבה באירוע תתבצע כך שמשפחות גרעיניות יישבו באותם שולחנות, ככל הניתן. בנוסף, "באירועים בהם מנות המזון לא מוגשות לשולחן האורחים, ניתן להפעיל מזנון אוכל מרכזי, ובלבד שהגשת המזון לצלחת האורח תיעשה על-ידי איש צוות".

זאת ועוד, בכל אירוע יידרשו להקים אזור הושבה נפרד לאוכלוסיות אורחים בסיכון (בהתאם להנחיות משרד הבריאות); ולבסוף - מותר לרקוד. "ריקודים באירוע מותרים, אך מומלץ כי אוכלוסיות בקבוצת סיכון לא ישתתפו בריקודים. יובהר כי ייתכנו שינויים בהנחיה זו בהתאם להתפתחות מצב התחלואה". 

"שביתת הרעב תימשך"

מאיגוד בעלי האולמות וגני האירועים נמסר: "אנו מברכים את שר הבריאות יולי אדלשטיין על ההירתמות המיידית שלו ושל צוות משרדו. אנו קוראים לשר האוצר ישראל כ"ץ לפעול כמוהו, מאחר שטרם ניתן כל מענה לקריסתם הכלכלית של 50% מהאולמות והגנים בישראל, שספגו נזקים אדירים ולא מצליחים להתאושש.

"אלה הם החברים שלנו, ועד שלא יימצא עבורם מענה שיאפשר את הצלתם - לא נוכל להשאירם מאחור, ולכן אנו נאלצים להמשיך בשביתת הרעב, גם בתנאי מזג האוויר הקיצוניים.

"אנחנו מכירים את ישראל כ"ץ ומשה גפני, וברור לנו שכוונותיהם טובות, ואנו מבקשים מהם להושיט לנו יד ולחלץ אותנו מהתהום בה אנו נמצאים, כך שנוכל כולנו לשוב לעבוד ולשמח את עם ישראל".