מתקפת סייבר על איזי ג'ט חשפה את פרטיהם של 9 מיליון לקוחות

חקירת איזי ג'ט חשפה כי פרטי הדואר האלקטרוני ומידע בנוגע לנסיעותיהם של כ-9 מיליון לקוחות נחשפו, וכי פרטי האשראי של 2,208 לקוחות נחשפו גם הם • הודיעה כי תיצור קשר עם כל הלקוחות שנפגעו עד לתאריך 26 במאי

חברת טיסות הלואו קוסט איזי ג'ט דיווחה היום (ג') כי היא נפלה קורבן למתקפת סייבר גדולה ממקור "מתוחכם מאוד".

חברת הטיסות המוזלות מאירופה, שצי המטוסים שלה מקורקע כתוצאה מהתפרצות מגפת הקורונה, דיווחה לשוקי ההון כי הכניסה הלא מאושרת למערכותיה כבר נסגרה וטופלה.

חקירת איזי ג'ט חשפה כי פרטי הדואר האלקטרוני ומידע בנוגע לנסיעותיהם של כ-9 מיליון לקוחות נחשפו, וכי פרטי האשראי של 2,208 לקוחות נחשפו גם הם. החברה הודיעה כי תיצור קשר עם כל הלקוחות שנפגעו עד לתאריך 26 במאי.

לפי דיווחים ב-BBC, חברת התעופה גילתה על מתקפת הסייבר עוד בחודש ינואר. 

מנכ"ל איזי ג'ט, יוהן לונדגרן, אמר בהצהרה כי החברה לוקחת את תחום אבטחת הסייבר ברצינות רבה, "אך מדובר באיום מתפתח, ככל שתוקפי הסייבר נהיים יותר ויותר מתוחכמים".

לונדגרן הוסיף כי איזי ג'ט תדחוק בלקוחות שנחשפו להיות "ערניים מאוד", במיוחד אם הם יקבלו בעתיד מיילים חשודים. החברה מסרה כי לקוחותיה צריכים להיזהר במיוחד בכל הנוגע לתקשורת שהם מקבלים בנושא חופשותיהם באיזי ג'ט.

"אנחנו נמשיך להשקיע בהגנת לקוחותינו, המערכות שלנו והדאטה שלנו", אמר לונדגרן, והוסיף" "אנחנו רוצים להתנצל בפני הלקוחות שהושפעו מהתקרית הזו".

עוד נמסר מאיזי ג'ט כי היא עובדת עם המרכז הלאומי לאבטחת סייבר ועם המשרד של נציבות המידע, שניהם רגולטורים בריטיים.