רשות שדות התעופה עצרה לאחרונה את הפעילות הבינלאומית בטרמינל 1, בשל הירידה החדה בטיסות • עם זאת הוחלט כי טיסות הפנים ימשיכו לצאת מהטרמינל • כעת גורמים בענף מזהירים כי ההחלטה תפגע בסיכויי חזרתן של חברות הלואו קוסט לישראל
חברות התעופה הזרות מבקשות הקלות בחקיקה שיקלו על פעילותן בישראל בתקופה הנוכחית • מדוע הן זקוקות לכך, ומה המשמעות של שינוי כזה עבור הנוסעים? • גלובס עושה סדר
מניית אל על שוב מזנקת • הסיבות: נטישה של חברות תעופה זרות את ישראל, ירידה במחירי הנפט והתחזקות הדולר
איזי ג'ט הודיעה כי לא תחדש את הטיסות לישראל עד למרץ 2025, בעוד שהמתחרות שלה בשוק הלואו־קוסט הסתפקו בהפסקת פעילות לימים ספורים • מה הוביל להחלטה מלבד המצב הביטחוני, ומה חלקן של חברות התעופה הגדולות מארה"ב במכלול השיקולים
חברת הלואו קוסט איזי ג'ט מקפיאה את פעילותה בישראל עד מרץ 2025 • בגל הביטולים הנוכחי היא גם הופכת לחברה שביטלה את טיסותיה לטווח הזמן הרחוק ביותר, מלבד יונייטד איירליינס שלא תשוב עד הודעה חדשה
חברות התעופה טראנסאוויה, KLM ואיזי ג'ט השהו את פעילותן בקו ת"א־אמסטרדם • בין הסיבות: ירידה בביקוש והעובדה שהיעד לרוב לא משמש לקונקשיין באירופה • ההערכה: המחירים עלו ב־30%
האפשרות לטוס ישירות לטורונטו תידחה עד אוגוסט: חברת התעופה אייר קנדה, שהשהתה את פעילותה בישראל, דוחה את החזרה שתוכננה ומצטרפת לאיזי ג'ט, ליונייטד איירליינס ולאייר אינדיה שהשהו את חזרתן בשל השלכות מתקפת הכטב"מים האיראנית • אייר אינדיה אמורה לחזור לפעילות בהמשך השבוע
ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר • המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי איזי ג'ט יקבלו החזר כספי • בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה
אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי • וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?
דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות • למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים • מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?
עשרות חברות תעופה בעולם פועלות במודל החסך שמציע כרטיסי טיסה זולים, ואליהן הצטרפו לאחרונה לא מעט חברות חדשות • קרוב למחצית מהכנסותיהן מגיעות לא מהמושב במטוס, אלא מתוספות - החל מהושבה ועד לכוס מים • כתבה שלישית ואחרונה בסדרה
בהשראת חברות הלואו קוסט, גם חברות התעופה המסורתיות "מפרקות" את תמחור כרטיסי הטיסה לרכיבים שונים - באופן שלעתים מייקר את המחיר לנוסע • נתונים גלובליים עדכניים מראים כי מקור ההכנסה המשמעותי ביותר מגיע מהכבודה, ומסתכם בכ–20 מיליארד דולר בחודש
איזי ג'ט מצמצמת את מספר המושבים בחלק ממטוסיה, בריטיש אירווייז ביטלה ביום אחד 120 טיסות פנים, ומנכ"ל יונייטד איירליינס מעריך כי מדובר במשבר שלא ייפתר בחמש השנים הבאות • מצוקת כוח-האדם שהחלה בעקבות הקורונה מורגשת בכל העולם, וגם בישראל
כרטיסי טיסה ב-2 אירו הפכו לשכיחים בשנים האחרונות, ולא רק בקרב חברות הלואו קוסט • איך הפכו מבצעי ה"שחיטה" לנוהל סוף שנה, מה חושבים עליהם הבכירים בשוק התעופה ומי משלם את הפרש העלויות?
המחסור במקומות לינה בולט בתל אביב בעיקר בסגמנט הזול יותר, ולנישה הזו נכנסת כעת רשת איזי הוטל, המוכרת בעיקר בזכות החברה ה"אחות" איזיג'ט • בראיון לגלובס מציג האחראי על תחום הזכיינות של הרשת את המודל שמביא רווח למשקיעים גם עם 40% תפוסה • האם החברה שחוללה מהפכה בענף התעופה תצליח כך גם בתחום המלונות?
הפסיקה ניתנה במסגרת תובענה ייצוגית שהוגשה נגד איזי ג'ט לפני כחמש שנים • בתביעה נטען כי החברה מפרה את החוק הישראלי כשאינה משיבה לצרכנים את כספם במקרה של ביטול • בתביעה העריכו את סכום הנזק במיליוני דולרים
KLMדלתא איירליינסויזאיירחברות תעופהטיסותיונייטד איירליינסלואו קוסטנתב"גצ'ק איןריינאייר