משבר התעופה: ג'יימס ריצ'רדסון מפטרת 20% מעובדיה

מדובר בכ-200 עובדים מתוך 1,000 עובדי החברה • חלק מהעובדים הם עובדי קבלן, עובדי משמרות ועוד

חנות ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג / צילום: תמר מצפי
חנות ג'יימס ריצ'רדסון בנתב"ג / צילום: תמר מצפי

המשבר העמוק הענף התעופה נותן את אותותיו על חנויות ג׳יימס ריצ׳רדסון בנתב"ג: ג׳יימס ריצ׳רדסון תפטר 20% מעובדי החברה, שמפעילה את חנות הדיוטי המרכזית בנתב"ג בה נמכרים מוצרי קוסמטיקה, מוצרי טבק ואלכוהול. מדובר בכ-200 עובדים מתוך 1,000 עובדי החברה. חלק מהעובדים הם עובדי קבלן, עובדי משמרות ועוד.

מאז אמצע מרץ, כאשר תנועת המטוסים נעצרה כמעט לחלוטין, נסגרו חנויות הדיוטי פרי בנתב"ג. עד כה החנויות סגורות, ולאור ההנחיות הן גם לא צפויות להיפתח בקרוב. היום (ד') התבשרו חברות התעופה כי הנחיות המדינה, לפיהן מותרת כניסה לישראל לבעלי דרכון ישראלי בלבד, יהיו תקפות עד ל-15 ביוני; כך שגם חברות תעופה שכבר הצהירו כי יחדשו את טיסותיהן, עשויות לדחות את מועד החזרה לפעילות.

בתוך כך נזכיר כי עדיין קיימת חובת בידוד של 14 ימים לשבים מחו"ל. תנועת הטיסות המסחריות כוללת טיסות ספורות בלבד מדי יום, ולכן אין הצדקה לפתוח את החנויות הפטורות ממכס בנתב"ג.

אם לא די בכך, הנהלת נתב"ג הודיעה לאחרונה כי טרמינל 1, שמשמש בימי השגרה לטיסות לואו קוסט ולטיסות לאיל, יהיה סגור עד להודעה חדשה, וזאת לאור תנועת הנוסעים, שלא צפויה לצמוח להיקפים של לפני הקורונה. גם בטרמינל 1 מחזיקה ג’יימס ריצ’רדסון חנות שלא צפויה להיפתח מחדש בחודשים הקרובים.

חנויות נוספות קיימות במעברי הגבול טאבה ונהר הירדן, גם הן סגורות. ערוץ מכירה נוסף הוא בטיסות ישראייר וארקיע, ערוץ שלא פעיל כרגע וספק אם יחזור בקרוב (בכל העולם). יצוין כי החנויות הפטורות ממכס במרבית נמלי התעופה בעולם סגורות בימים אלה.

ג’יימס ריצ’רדסון נמסר בתגובה: "ההשפעה של הקורונה על עולם התיירות מובנת לכולם, זהו יום עצוב מאוד לכל התחום".