צוקרברג הכריז על מהפכת עבודה מהבית. לעובדי פייסבוק חיכתה הפתעה קצת פחות נעימה

"אנחנו עומדים להיות החברה שהכי נשענת על עבודה מרחוק בגודלנו ותחומנו", אמר מנכ"ל פייסבוק בשיחת וידיאו עם העובדים • ואז הגיעה הבשורה המשלימה: שכר העובדים מהבית ייחתך

מארק צוקרברג / צילום: רויטרס  ERIN SCOTT
מארק צוקרברג / צילום: רויטרס ERIN SCOTT

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הודיע כי הוא צופה כי 50% מעובדי החברה יוכלו לעבוד מרחוק\מהבית בחמש עד עשר השנים הבאות.

"אנחנו עומדים להיות החברה שהכי נשענת על עבודה מרחוק בגודלנו ותחומנו", לדברי צוקרברג.

החברה תתחיל להרשות לעובדים מסוימים לעבוד מרחוק במשרה מלאה, הוסיף מנכ"ל הרשת חברתית הגדולה בעולם. עובדים אלו יצטרו להודיע לחברה אם הם רוצים לעבור למיקום חדש עד 1 בינואר 2021. כתוצאה מכך, שכר העובדים הנ"ל יותאם למיקום החדש בו יגורו, אמר צוקרברג.

"נתאים את משכורתכם למיקומכם בנקודת הזמן ההיא", אמר צוקרברג וציין כי המהלך נחוץ בשביל מסים והנהלת החשבונות של החברה. "יהיו השלכות חמורות לעובדים שלא יהיו כנים בנוגע לזה", ציין מנכ"ל פייסבוק.

צוקרברג הודיע כי פייסבוק עומדת להגביר באופן "אגרסיבי" העסקת עובדים מרחוק וכי החברה תנקוט בגישה "מחושבת" בנוגע לפתיחת עמדות קבועות לעבודה מרחוק עבור עובדים קיימים.

מנכ"ל הרשת החברתית חזה את עתיד עובדי החברה בשידור החי השבועי שלו עם העובדים, בעודו מספר להם כי ההחלטה הזו אמורה לשפר את יכולות שימור העובדים בחברה ותעזור לפייסבוק להעסיק בני אדם מוכשרים שלא שקלו אפילו לעבור לעיר גדולה כדי לעבוד עבור החברה. בנוסף, ההחלטה הזאת תאפשר לפייסבוק להעלות את הגיוון במועסקי החברה ולספק הזדמנויות כלכליות בעוד מקומות בעולם. "כשאתם מגבילים את ההעסקה לבני אדם שגרים במספר זעיר של ערים גדולות או רק לאלו שמוכנים לעבור לעיר הגדולה, אתם חותכים החוצה המוני אנשים שגרים בקהילות שונות, רקעים שונים ועשויות להיות להם נקודות מבט שונות", כך דברי צוקרברג בלייב סטרים שערך עם העובדים.

נכון לעכשיו, לפי מארק צוקרברג, 95% מעובדי פייסבוק עובדים מהבית. בסקר שערכה החברה בקרב העובדים, התגלה כי כ-50% מהם מרגישים פרודוקטיביים בעבודה מהבית בדיוק כפי שהרגישו במשרד, 40% ציינו כי הם מעוניינים מאוד או בצורה מסוימת בעבודה מהבית ו-75% מהעובדים ציינו כי הם ישקלו לעבור לעיר אחרת אם יוכלו לעבוד מהבית.

לאחר ההודעה של מנכ"ל פייסבוק, מנייתה קפצה ביום השני ברציפות וננעלה בעליות של כ-1%.