הממשלה אישרה: מסעדות וברים יחזרו לפעול החל ממחר

עדיין חלה הגבלה על ישיבה במתחמי מזון מהיר בקניונים • עוד נקבע כי במקום הפתוח לציבור בו מצוי דלפק שירות, תוצב מחיצה למניעת העברת רסס בין נותן למקבל השירות, בהתאם לחובה החלה כיום על חנויות

"חומוס כספי" בזמן הסגר / צילום: שני מוזס, גלובס
"חומוס כספי" בזמן הסגר / צילום: שני מוזס, גלובס

הממשלה אישרה באופן רשמי: החל ממחר (ד׳) תותר הפעלה של מסעדות, ברים ופאבים בישיבה במקום, אך עדיין חלה הגבלה על ישיבה במתחמי מזון מהיר בקניונים. עוד נקבע כי במקום הפתוח לציבור בו מצוי דלפק שירות, תוצב מחיצה למניעת העברת רסס בין נותן למקבל השירות, בהתאם לחובה החלה כיום על חנויות.

יחס השוהים יהיה בהתאם לקבוע ברישיון העסק, או לגבי עסק שהתפוסה המקסימלית שלו היא 100 איש ומעלה - עד 85% ממספר הלקוחות המותר.

ההפעלה תותר בכפוף להקפדה על ריחוק פיזי, עטיית מסכות ושמירה על כללי ההיגיינה, שילוט, סימון מקומות עמידה בתורים וויסות לקוחות וכן בהתאם להוראות "התו הסגול".

בנוסף, צומצמה המגבלה על כמות השוהים המותרת במקומות הפתוחים לקהל, בהם חנויות, קניונים, שווקים ועסקים לטיפולים לא רפואיים. המגבלה תחול בהתאם לחלופות הבאות: ביחס של אדם לכל 7 מ"ר, או בהתאם למספר האנשים המותר בכפוף למגבלה על התקהלויות - עד 50 איש - ובתנאי ששטח המקום מאפשר שמירה על מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם.

מפעילי עסק שלא בהתאם לכללים, עובר עבירה שהקנס בגינה יהיה 2,000 שקל. כמו כן, מפעיל אולם, גן או מקום לאירועים שלא בשטח פתוח, או עם מספר אנשים הגבוה מהמותר לפי מגבלת ההתקהלות, עובר עבירה שהקנס המוטל בגינה יהיה 5,000 שקל.