הממשלה תאשר היום את מינויו של דוד לפלר למנכ"ל משרד הכלכלה

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ ביקש למנות את לפלר למנכ"ל משרדו, תחת שי רינסקי • בעבר כיהן לפלר כמנכ"ל תחת עמיר פרץ במשרד להגנת הסביבה

דוד לפלר / צילום: איל יצהר, גלובס
דוד לפלר / צילום: איל יצהר, גלובס

הממשלה צפויה לאשר היום את מינויו של דוד לפלר לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, תחת המנכ"ל היוצא שי רינסקי. זאת על פי הצעת שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ.

לפלר מגיע למשרד הכלכלה והתעשייה מתפקידו כיו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז הדרום, וממלא מקום יו"ר הוועדה המחוזית של לתכנון ובנייה במחוז המרכז.

לפלר כבר שימש בעבר כמנכ"ל משרד ממשלתי תחת פרץ, כאשר בין השנים 2013 ל-2105 שימש כ​מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, תחת עמיר פרץ, השר להגנת הסביבה דאז. עם חילופי השרים במשרד, וכניסתו של אבי גבאי לתפקיד השר להגנת הסביבה, הודיע לפלר על פרישתו מהתפקיד.

במהלך כהונתו קידם לפלר שורה של צעדים משמעותיים בתחום הגנת הסביבה, וביניהם החלטת ממשלה תקדימית שהקצתה 250 מיליון שקל לטיפול בפסולת במגזר הערבי - "סביבה שווה". כמו כן, ניהל לפלר את ניקוי שמורת עברונה והטיפול בקרקע שזוהמה כתוצאה מדליפת נפט בצינור קצא"א בסמיכות לשמורה, וקידם במהלך תפקידו גם את החוק לצמצום השימוש בשקיות נשיאה חד פעמיות ("חוק השקיות"). לפלר קידם גם את הקמת החברה להגנה על המצוק החופי, המשמשת כזרוע הביצוע של המשרד להקמת הגנות ימיות על המצוק לאורך חופי ישראל.

בעבר כיהן לפלר גם כמנכ"ל משרד המדע והטכנולוגיה, מנכ"ל משרד המדע, התרבות והספורט ומנכ"ל שירות התעסוקה. בתחילת שנות ה-80 שימש כעוזר הפרלמנטרי של ח"כ יצחק רבין.