משבר הקורונה הקפיץ את הרווח של יוחננוף ב-34%

המכירות של קמעונאית המזון, שבשליטת משפחת יוחננוף, צמחו בשיעור של 13% במהלך הרבעון הראשון של 2020 • בכוונת הרשת להמשיך במכירות האונליין עמן החלה בצל משבר הקורונה גם ב" ימי שגרה"

איתן יוחננוף, מנכ"ל החברה / צילום: תמר מצפי
איתן יוחננוף, מנכ"ל החברה / צילום: תמר מצפי

עיתוי חג הפסח והשלכות משבר הקורונה הביאו לצמיחה במכירות קמעונאית המזון יוחננוף ברבעון הראשון, אך בשיעור נמוך מזה של מתחרות כמו שופרסל או ויקטורי. המכירות של הרשת צמחו בשיעור של 13% לעומת הרבעון הראשון ב-2019 והסתכמו ב-766 מיליון שקל.

בשורה התחתונה מציגה הרשת גידול של 43% כשהרווח הנקי הסתכם בכ-26 מיליון שקל. בנטרול התקן החשבונאי 16 IFRS, שיושם לראשונה בדוחות החברה ב-2019, הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-30.4 מיליון שקל, עלייה של כ-34%.

תוצאות יוחננוף
 תוצאות יוחננוף

רשת יוחננוף , שבשליטת משפחת יוחננוף, מפעילה 26 חנויות בפריסה ארצית בשטח של כ-63 מאלף מ"ר ונמצאת במגמת התרחבות. החברה, שהונפקה ב-2019, נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי שוק של כ-1.9 מיליארד שקל.

הרווח הגולמי של רשת קמעונאות המזון צמח ב-20% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-197 מיליון שקל. גם שיעורו מהמכירות צמח מרמה של 24.2% לרמה של 25.7%. ביוחננוף מסבירים כי הגידול בשיעור הרווח הגולמי נובע הן מגידול במכירה בשיטת הקונסיגנציה, באמצעות זכיינים במחלקות הטריות, בהיקף של 35 מיליון שקל ברבעון לעומת 15 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, והן משיפור תנאי סחר מול הספקים. ניתן להעריך שגם עליית מחירים בכלל השוק תמכה בשורת הרווח הגולמי.

גם בשורת הרווח התפעולי מציגה יוחננוף שיפור נאה של 41% שהסתכם בכ-58 מיליון שקל, כשבנטרול יישום התקן החשבונאי 16 IFRS מסתכם הרווח התפעולי בכ-49 מיליון שקל, עלייה של כ-54% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווחה התפעולי ברבעון עמד על 6.4% בנטרול השפעת תקן 16 IFRS לעומת כ-4.7% ברבעון המקביל.

עוד עולה מהדוחות כי החנויות הזהות ברשת הציגו ברבעון הראשון צמיחה של 11%, זאת בעיקר הודות למשבר הקורונה ולעיתוי חג הפסח שנחגג השנה בתחילת אפריל ועל כן הרכישות לקראתו בוצעו בסוף מרץ, כלומר בתוך הרבעון הראשון. הוצאות המימון של הרשת קטנו ב-13% והסתכמו ב-כ-15 מיליון שקל.

רכשה שלושה סניפים מיינות ביתן

בנוגע לפעילות האונליין של החברה בשיטת האיסוף העצמי, אליה נכנסה לראשונה במרץ בעקבות משבר הקורונה, יוחננוף מעדכנת כי "מערך זה עדיין פעיל, ובכוונתה לשמר אותו גם לימי שגרה", תוך שהיא מציינת כי היא אף "בוחנת אפשרות להרחיב ולשפר אותו", אך מסבירה כי יחד עם זאת, "במועד זה לא ניתן לקבוע בוודאות כיצד ובאיזו מתכונת תפעיל החברה מערך מכירות מקוון בעתיד".

כמו כן, יוחננוף מעדכנת בצעדי ההתרחבות שלה: בדצמבר חתמה על רכישת פעילות של 3 סניפים מרשת יינות ביתן: איירפורט סיטי - עסקה שהושלמה והסניף צפוי להיפתח במהלך 2020, ושני סניפים ברעננה והרצליה שרכשיתם טרם הושלמה.

בנוסף, במרץ חתמה יוחננוף על הסכם שיאפשר לה לפתוח חנות במרכז מסחרי בבאר שבע בשטח של 3,500 מ"ר. סניף נוסף אמור להיפתח במושב מבקיעים ליד אשקלון בשטח של 2,500 מ"ר. במקביל מעדכנת יוחננוף גם לגבי קרקע ביבנה בה זכתה במכרז של רמ"י, ושבה בכוונתה להקים סניף ראשון בעיר, וזאת בנוסף לקרקע נוספת שרכשה במישור אדומים שגם בה היא צפויה להקים סניף.