מכירות פרשמרקט זינקו ב-60% ברבעון; הרווח יותר מהכפיל את עצמו

רשת המזון שבשליטת האחים אמיר נהנתה מהשלכות משבר הקורונה, עיתוי חג הפסח וההתרחבות שביצעה במחצית השנייה של 2019 • הרווח הנקי הסתכם ב-30 מיליון שקל ברבעון הראשון • שיעור הרווחיות הגולמית של הרשת טיפס ל-34.6%

חברת קמעונאות המזון פרשמרקט מסכמת רבעון ראשון חזק ב-2020. משבר הקורונה, עיתוי חג הפסח וההתרחבות שביצעה הביאו לגידול של כ-60% במכירות פרשמרקט, שהסתכמו ב-412 מיליון שקל. הרווח הנקי של הרשת יותר מהכפיל את עצמו והסתכם ב-30 מיליון שקל ברבעון.

פרשמרקט, שבשליטת ובניהול האחים שלומי ויוסי אמיר, הונפקה במהלך השנה שעברה. היא מונה 38 סניפים המבוססים על 6 פורמטים ומותגים שונים, ותחתיה פועלות הרשתות פרשמרקט, סופר דוש, היפר דודו, מחסני להב, מחסני מזון, וטיפ טוב.

הגישה של פרשמרקט "מיקוד בשורת הרווח-רווחיות קודמת למחזור" באה לידי ביטוי גם בתוצאות הרבעון הנוכחי. הרווח הגולמי של החברה זינק ב-68% והסכתם ב-143 מיליון שקל, זאת בין היתר הודות להתרחבות שביצעה, ולהשפעות משבר הקורונה. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות של הרשת הגיע ברבעון לרמה של 34.6%.

תוצאות פרשמרקט
 תוצאות פרשמרקט

מהדוחות של פרשמרקט עולה כי בנוסף למשבר הקורונה, החברה מציינת את השינוי בהרגלי הצריכה של לקוחות החברה כדבר שתמך בגידול הרווח הגולמי. היא מכוונת לכך שבמהלך המשבר, הציבור הרבה לרכוש מוצרים בחנויות ליד הבית על חשבון חנויות הדיסקאונט וחנויות הנוחות, פורמט שמהווה חלק ניכר מהתמהיל של פרשמרקט.

גם בשורת הרווח התפעולי מציגה פרשמרקט זינוק מרשים, כשהרווח התפעולי יותר מהכפיל את עצמו לעומת הרבעון המקביל ב-2019 והסתכם ב-43.4 מיליון שקל.

הצמיחה של פרשמרקט באה לידי ביטוי גם במכירות למ"ר בחנויות הזהות שגדלו בכ-13%, וגם במכירות הממוצעות למ"ר שגדלו בכ-10%.

הוצאות המימון של רשת המזון צמחו ב-63% והסתכמו ב-4 מיליון שקל, מה שלפי החברה נובע בעיקר בשל התחייבות בגין חכירה, וזאת בעיקר בשל השפעת הסניפים החדשים שרכשה על מצבת השכירויות שלה.

נזכיר כי במחצית השנייה של 2019 ביצעה פרשמרקט התרחבות משמעותית עבורה שתרמה באופן ניכר לצמיחה שהציגה ברבעון. באוגוסט 2019 השלימה את רכישת פעילות רשת סופר דוש המונה 4 סניפים הממוקמים בעיר בת ים, ובסוף דצמבר 2019 השלימה רכישת פעילות 3 סניפים מקבוצת יינות ביתן-מגה.