בצל משבר הקורונה: רנואר נוטשת את קניון TLV

רנואר הפעילה בקניון שתי חנויות בשטחים רחבים - רנואר, וטוונטי פור סבן

רנואר סוגרת את הסניף בקניון TLV / צילום: תמונה פרטית , גלובס
רנואר סוגרת את הסניף בקניון TLV / צילום: תמונה פרטית , גלובס

קבוצת קמעונאות האופנה רנואר סוגרת את החנויות שלה בקניון TLV, ולא תשוב לפתוח אותן בתום משבר הקורונה. רנואר הפעילה בקניון שתי חנויות בשטחים רחבים - רנואר, וטוונטי פור סבן. ברנואר אישרו את הפרטים.

קבוצת רנואר נמצאת בבעלות יוסי ברוש, אלי ברקוביץ, ומנכ"ל הקבוצה, סרג' דרעי. הקבוצה מפעילה 220 חנויות, מתוכן 160 סניפים של רשת רנואר, ו-60 חנויות נוספות של TWENTYFOURSEVEN, אשר לאחרונה הורחבה גם לרשת ייעודית לגברים.

טוונטי פור סבן סגורה בקניון TLV / צילום: תמונה פרטית
 טוונטי פור סבן סגורה בקניון TLV / צילום: תמונה פרטית

העזיבה הזו הינה בכיוון הפוך מהמגמה בה הולכת רנואר בתקופה הנוכחית - התרחבות ופתיחת חנויות - ובין היתר השקה של רשת אופנה נוספת וצעירה שמיועדת לגברים, והיא מתרחשת במקביל לעזיבה של רשתות נוספות את הקניון, בשל סיומי חוזים שלא חודשו, ביניהן רשתות הנעליים קלארקס וטבע נאות. בנוסף לעוזבות, ישנן מספר רשתות שטרם פתחו את שעריהן מאז שהנחיות הממשלה בשל משבר הקורונה אפשרו זאת.

כמה מהרשתות הללו הן סמסונג, שהחנות שלה נותרה נעולה וצוברת ערימות של מכתבים מצד ההנהלה של הקניון, וקסטרו.

מכתב מהנהלת קניון TLV בדלת אחת החנויות / צילום: תמונה פרטית
 מכתב מהנהלת קניון TLV בדלת אחת החנויות / צילום: תמונה פרטית

קניון TLV, שהוקם במשולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ומנחם בגין בתל-אביב, כולל שטחי מסחר בהיקף של 32.5 אלף מ"ר. הקניון נפתח לציבור במרץ 2017 לתקופת הרצה, והפתיחה הרשמית נעשתה בספטמבר אותה שנה, כשלאורך שלוש השנים האחרונות הוא התקשה לשמור על יציבות בקרב השוכרים ועל הגעה לפידיונות שיעמדו בציפיות הגדולות עמן יצא לדרך. ואולם, בתקופה האחרונה חל שינוי הן בבעלות הקניון, והן במי שמתווה את הדרך בהנהלה. כך, בדצמבר האחרון חתמה רבוע כחול נדל"ן על עסקה לרכישת החלק של גינדי (50%) בקניון. העסקה למעשה הפכה את רבוע כחול נדל"ן לבעלים שבשליטת בן משה לבעלים היחידה הן של הקניון והן של חברת המגורים.

לפני כחודש וחצי נחשף ב״גלובס״ כי מנכ״ל הקניון, אורי אבל, צפוי לעזוב את תפקידו בתום פחות משנה ב-15 במאי, כשבתוך הכאוס שנוצר עם משבר הקורונה טרם מונה לו מחליף, והקניון מנוהל בינתיים על ידי המנהלת המסחרית של המתחם.

הודעות מהנהלת קניון TLV בדלת הסגורה של חנות סמסונג / צילום: תמונה פרטית
 הודעות מהנהלת קניון TLV בדלת הסגורה של חנות סמסונג / צילום: תמונה פרטית

מקניון TLV נמסר: "קסטרו ורנואר קיבלו הודעות עוד לפני משבר הקורונה על כך שההקלות שהיו להם בשנת 2019 לא יוארכו לשנת 2020, השוכרים פנו לבקשתם, עוד לפני משבר הקורונה ליציאה מוסכמת מן החוזה כנגד קנס יציאה, המו"מ הופסק עקב משבר הקורונה והנ"ל מנסים שלא בתום לב להבנות מן המשבר ולהשתמש בו כעילה להפרת חוזה ללא קנס. קניון TLV נמצא במו"מ מתקדמים לאכלוס השטחים על ידי שוכרים אחרים אשר ישדרגו את תמהיל הקניון כגון סופרמרקט מוביל, מותג ספורט בינלאומי ועוד".