כבר לא תהיה "גדולה ביפן": אילו קווים אל על מתכננת לבטל?

הקו לטוקיו, שאמור היה להיות הראשון שמחבר ישירות בין ישראל ויפן, לא ייפתח בינתיים • קווים נוספים שאל על מבטלת הם הקו לוונציה שסגור להזמנות עד לספטמבר והקו לסופיה שההזמנות אליו סגורות עד לחודש דצמבר • הקו לסן פרנסיסקו סגור להזמנות עד לחודש מרץ 2021

שדה התעופה האנדה בטוקיו / צילום: שאטרסטוק
שדה התעופה האנדה בטוקיו / צילום: שאטרסטוק

אילו קווים מתכוונת אל על לבטל במסגרת תכנית הקיצוצים שלה? האתר RoutesOnline שמפרסם מדי יום את לו"ז חברות התעופה מרחבי העולם, פרסם היום (ו') את העדכונים גם מטעמה של אל על. "אל על מבצעת שינויים שכוללים ביטולים על קווים מסויימים כשהיא מתכננת להחזיר את לו"ז הטיסות שלה בשלב מאוחר יותר של הקיץ. הקווים שייסגרו להזמנות - חלקם באופן קבוע (כלומר שלו"ז ההזמנות יהיה סגור טנטיבית לעוד שנה)", כך באתר.

לפי הפירוט, הקווים שסגורים להזמנות עד לחודש מרץ 2021 הם תל אביב-בוסטון, קו שפעל שלוש פעמים בשבוע, גם הקו לשיקגו סגור להזמנות עד למועד הזה. קווים שתכננה אל על לפתוח ולא ייפתחו הם תל-אביב-דבלין (תוכנן להיפתח ל-שלוש טיסות שבועיות במרץ 2020) שבשלב זה סגור להזמנות עד לאוקטובר 2020. קו אחר שתכננה אל על להשיק הוא לדיסלדורף - החל צ-3 ביולי 2020. הקו הזה סגור להזמנות עד לסוף חודש אוקטובר השנה.

גם הקו לווגאס שהושק לא מזמן סגור להזמנות עד לסוף חודש אוקטובר וכמוהו הקו למנצ'סטר שפעל בתדירות של 3 טיסות שבועיות. הקו למומבאי גם הוא סגור להזמנות עד לסוף חודש אוקטובר, ולכן אם אייר אינדיה תחדש טיסותיה להודו היא תהיה היחידה בינתיים בקו (בטיסות לדלהי).

עוד ברשימה, קו שאל על פתחה כתחרות ליונייטד איירליינס - הקו לסן פרנסיסקו שלפי הדיווח סגור להזמנות עד לחודש מרץ 2021. השקה אחרת שאל על הודיעה עליה בהתרגשות הייתה של הקו הישיר לטוקיו, שאמור היה להיות הראשון שמחבר ישירות בין שתי ישראל ויפן - אלא שגם ההזמנות הללו סגורות עד ל-21 במרץ.

. קווים נוספים שאל על מבטלת נכון לעכשיו הם הקו לוונציה שסגור להזמנות עד לספטמבר 2020 והקו לסופיה שההזמנות אליו סגורות עד לחודש דצמבר 2020.

קווים נוספים שאל על מדווחת כי לא ניתן יהיה לבצע הזמנות אליהם הם של החברה הבת סאן דור והם תל אביב-סוצ'י, תל אביב -בטומי, תל אביב-קלוג', תל אביב-רודוס ותל אביב-זלצבורג. מועד פתיחת הקווים האלה מחדש לא ידוע כרגע. המשמעות היא שאל על, בהנחה שתחדש את פעילותה בקיץ תתמקד ביעדי הליבה שלה, דוגמת פריז, לונדון, ניו יורק, לוס אנג'לס. אל על מקווה שהנחיית שר האוצר ישראל כ"ץ לחתור לסיום הדיונים הנמשכים מולה יובילו להלוואה המיוחלת שהיא ממתינה לה. מדובר בהלוואה של 400 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור 82.5% בתמורה למהלכים של התייעלות וקיצוצים הן בלו"ז כאמור, הן בכוח האדם, הן בשכר ובהוצאות הקבועות האחרות.