הצרות של טוויטר ברחבי העולם: קנסות ברוסיה, חשש לביטחון העובדים בהודו

ענקית האינטרנט מתמודדת עם אתגרים ומכשולים מצד כמה מדינות • היום דווח כי רוסיה קונסת את טוויטר ב-7 מיליון רובל, בטענה שנכשלה להסיר תוכן לא חוקי • במקביל, טוויטר מביעה חשש לביטחון עובדיה, זאת לאחר שהמשטרה ההודית פשטה על המשרדים

מטה טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi
מטה טוויטר בסן פרנסיסקו / צילום: Shutterstock, Michael Vi

ענקית האינטרנט  טוויטר  מתמודדת עם מכשולים לא פשוטים בכמה נקודות על פני הגלובוס. בית משפט ברוסיה קנס את טוויטר בשני קנסות נפרדים בסך 7 מיליון רובל (כ-95 אלף דולר) בטענה שלא הסירו תוכן אסור מהפלטפורמה שלהם, כך דווח היום (ה') ברויטרס. מבחינת הממשלה הרוסית, התוכן האסור עוסק לרוב בסמים, פורנוגרפיה ועידוד קטינים להצטרף להפגנות אסורות (כמו לדוגמה הפגנות התמיכה בראש האופוזיציה, אלכסיי נבאלני).

חשוב לציין כי רוסיה קנסה את טוויטר על כך שלא הצליחה להסיר תכנים אסורים - בתחילת חודש אפריל בית המשפט ברוסיה הודיע כי קנס את טוויטר בכ-8.9 מיליון רובל מסיבה זו. ולמען האמת, טוויטר לא לבד. בחודשים האחרונים ננקטים צעדים נגד ענקיות אינטרנט רבות כדי לנסות להגביל ולרסן את הכוח שלהן.

רק ביום שלישי האחרון בית משפט ברוסיה הטיל קנס על גוגל בהיקף כולל של 6 מיליון רובל (כ-82 אלף דולר), זאת לאחר שנכשלה במחיקת תוכן לא חוקי לטענת הממשלה הרוסית. רגולטור התקשורת ברוסיה, Roskomnadzor, הזהיר את גוגל שהוא יורה על האטת תעבורת הנתונים של החברה במדינה אם לא תצליח למחוק את התוכן האסור.

על פי הדיווחים, רוסיה מתכננת להגיש קנסות נוספים במהלך היום.

בהודו: טוויטר חוששת משיטות הפחדה מצד המשטרה

לצד הבעיות ברוסיה, טוויטר מתמודדת עם מערכה לא פשוטה בהודו. טוויטר מביעה חשש ודאגה לביטחונם של עובדיה בהודו, זאת ברקע פשיטת המשטרה על משרדי החברה בדלהי.

החברה הודיעה כי היא משקיעה משאבים כדי לעמוד בחוקים בהודו, וכי היא תמשיך להיות שקופה על מנת להשאיר את השירות פעיל במדינה. לצד זאת, הרשת החברתית צייצה שהיא מודאגת מהאירועים האחרונים הנוגעים לעובדים בהודו ומהאיום "הפוטנציאלי לחופש הביטוי של האנשים שאנחנו משרתים". "אנו, לצד רבים מהחברה האזרחית בהודו ובעולם, חוששים מהשימוש בטקטיקות הפחדה מצד המשטרה כתגובה לאכיפת כללי השימוש שהעולמיים שלנו", נכתב בציוץ.

משטרת דלהי פשטה על משרדי טוויטר בדלהי ובגורגאון, לאחר שבשבוע שעבר טוויטר צירפה את התווית "manipulated media" לציוץ של חבר מפלגת השלטון, סמביט פטרה. פטרה צייץ כי מפלגת האופוזיציה המובילה בהודו משתמשת במה שנקרא "ערכת כלים" כדי לשבש את המאמצים של הממשלה להילחם במגפת הקורונה.

על פי הדיווח ב-The Indian Express, מפקד משטרת דלהי אמר כי השוטרים הגיעו למשרדים בשביל להגיש את ההודעה לטוויטר, כחלק מהליך שגרתי. "הדבר נדרש מכיוון שרצינו לברר מיהו האדם הנכון להגיש לו את ההודעה", אמר והוסיף כי התשובות מצד טוויטר בהודו היו מעורפלות בנושא. ב-TechCrunch דווח כי לא היו עובדים בטוויטר במשרדים בזמן הפשיטה. משטרת דלהי החליטה לא להגיב על הדיווחים.

כחלק מהמאבק של הודו בענקיות האינטרנט, החליטו במדינה להכניס תקנות שיאלצו את ענקיות האינטרנט להיות מתווכות משמעותיות שיספקו את המקור הראשוני של מידע בזירה שלהן. הכללים החדשים, שנקראים The Intermediary Guidelines and Digital Media Ethics Code, הוכרזו על-ידי משרד האלקטרוניקה והמדע הטכנולוגי בהודו, ולמעשה יובילו לאובדן ההגנה המשפטית של ענקיות האינטרנט מפני תביעות או העמדה לדין פלילי אם לא יעמדו בכללים החדשים.

וואטסאפ החליטה להגיש תביעה נגד ממשלת הודו בבקשה לחסום את התקנות. על פי הפרסום ברויטרס, החברה טוענה שהחוקים החדשים האלה יאלצו את פייסבוק להפר את הגנות הפרטיות. טוויטר טענה שהכללים מדאיגים והוסיפה שמדובר במהלך מסוכן.