גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פולקסווגן בוחרת בקירור הישראלי של סולקולד

ענקית הרכב תשלב את הפיתוח של סולקולד במכוניות שלה ● וגם: דורי מדיה מוכרת פורמטים לדובאי ● אירועים ומינויים

אנשי סולקולד: ירון שנהב, ד''ר צבי טמפלמן, ד''ר נועם רלבג וקריסטינה טרכטמן / צילום: יח''צ
אנשי סולקולד: ירון שנהב, ד''ר צבי טמפלמן, ד''ר נועם רלבג וקריסטינה טרכטמן / צילום: יח''צ

לפני כשלוש שנים הכריזה ענקית הרכב פולקסווגן על פתיחת מרכז חדשנות בישראל, וכעת נודע כי היא תשלב את הפיתוח של Solcold הישראלית, שהופך את חום השמש לאנרגיית קירור, במכוניות שלה. היקף העסקה מוערך בעשרות מיליוני דולרים בשנה החל מ-2023.

לדברי מנכ"ל החברה ואחד המייסדים שלה, ירון שנהב, "אנחנו ואפולו פאוור (שמפתחת תאים סולאריים גמישים בצורת אריג, אותו ניתן להרכיב על גגות רכבים, ג"ח) החברות היחידות המשתתפות בפרויקט רכב העתיד של פולקסווגן, שיושק ב-2023. מעבר לכך, אנחנו נמצאים איתם בפיילוט לכיסוי שני רכבים".

מדובר בחומר שמאפשר חיסכון אנרגטי משמעותי, כיוון שניתן לצפות באמצעותו כל אובייקט שחשוף לשמש - ולחסוך הוצאות קירור ומיזוג. הפיתוח מתאים למגוון גדול של שימושים, ובהם מבנים, כלי רכב, מטוסים, אניות, חממות ואף מוצרי תקשורת וסלולר, שחלק מהבלאי שלהם נגרם כתוצאה מחימום יתר.

כעת חותמת סולקולד על הסכמים גם עם נמל התעופה Changi בסינגפור, חברת הסלולר היפנית Kyowa Exeo Corporation, כי"ל (ICL), חברת השילוח הבינלאומית DSV, וגם עיריית ראשון לציון, שעתידה לצפות מבני ציבור בחומר ולהפוך ל"עיר הקרירה הראשונה בישראל". בנוסף, בימים אלה יוצאת החברה לסבב גיוסים שלישי, ובמקביל מציגה מרכז הדמיה חדש שבו ניתן לראות את יישומי הפיתוח בתחומים שונים - מכוניות החונות בשמש, ארונות תקשורת, אוהלים ועוד.

את סולקולד, שהוקמה ב-2016, ייסדו שנהב (מהנדס חשמל ואלקטרוניקה), פרופ’ גיא רון, מומחה לפיזיקה גרעינית מהאוניברסיטה העברית, וד"ר צבי טמפלמן, המתמחה בהנדסת חומרים. מרכז הפיתוח שלה ממוקם בנס ציונה, והיא מעסיקה 11 מדעני מחקר ופיתוח. עד היום היא גייסה כ-5 מיליון דולר.

החברה טרם רשמה הכנסות השנה, ואולם צבר ההזמנות שלה ל-2022 עומד על 52 חברות, עם צפי הכנסות מינימלי של כ-2 מיליון דולר. החברה צופה שלאחר כשנתיים של פעילות היא תעמוד ביעד הכנסות של 50 מיליון דולר.

לדברי שנהב, "מדובר בפתרון אקולוגי שמביא לחסכון משמעותי בהוצאות הקירור והמיזוג. החומר נבחן ויעילותו הוכחה בסדרת ניסויים מוצלחת על מגוון חומרים. לא רק גופים מסחריים אלא גם גופים עירוניים רבים פנו אלינו, על מנת לבחון אפשרויות שונות לקירור מבנים עירוניים. פוטנציאל השוק הוא ענק, ועומד על קרוב ל-100 מיליארד דולר".

דורי מדיה מוכרת פורמטים לדובאי

קבוצת דורי מדיה חתמה עם אבו דאבי מדיה (ADM), גוף השידור הציבורי המוביל באיחוד האמירויות, להפקת גרסאות מקומיות בשפה הערבית לפורמטים "The Selfie Challenge" ו-"Win the Crowd" . מדובר בשני פורמטים חדשים שנוצרו על ידי סטודיו גלאם, ושייכים לז'אנר הלא מתוסרט.

על פי דורי מדיה, אבו דאבי מדיה הזמינה 15 פרקים מכל פורמט המיועדים לשידור במשבצת הפריים טיים בערוץ הדגל של הקבוצה, אבו דאביTV , ובאפליקציית ADtv הפופולרית במזרח התיכון ואפריקה. שתי התוכניות מתוכננות לעלות לשידור כבר בחודשים הקרובים.

נדב פלטי / צילום: סטודיו עדי גלעד

הפורמט הראשון, The Selfie Challenge, הוא משחק טלוויזיוני המבוסס על תחרות בין שתי קבוצות של 3 חברים, אשר מתחרות ביניהן על שחזור מדויק של תמונות סלפי המגיעות ממקומות שונים בעולם. לתחרות חמישה סבבים בדרגת קושי עולה, המצריכה כושר אילתור ויצירתיות. הגרסה הערבית של 'אתגר הסלפי' תופק על ידי Highways Arabia והיא אמורה לעלות לשידור בסוף 2021. בנוסף שודרה התוכנית בספרד.

הפורמט השני, "Win the Crowd", הוא תחרות כישרונות שבה הרחוב הוא הבמה, והציבור הוא הקהל. המתמודדים מופיעים בפינת רחובות סואנת, מרושתת במצלמות, ולכל אחד מהם יש 7 דקות למשוך כמה שיותר צופים עוברי אורח. המתחרה בעל הקהל הגדול ביותר יזכה בפרס כספי. הגרסה הערבית של "Win The Crowd" תשודר בתחילת 2022. בנוסף שודרה התוכנית ברוסיה, הודו וקולומביה.

לדברי נדב פלטי, מנכ"ל ונשיא דורי מדיה, "אנו בטוחים ששני הפורמטים הללו יצליחו, במיוחד בקרב קהלים צעירים. אנו נרגשים מאוד מההתקשרות החדשה עם אבו דאבי מדיה, ומצפים להציג תכנים נוספים לשוק איחוד האמירויות בזמן הקרוב".

חיתם אל קתירי, ממלא מקום מנהל הטלוויזיה, אבו דאבי מדיה, מסביר כי ההסכם "מחזק את האסטרטגיה שלנו להרחיב את מאגר השותפים, ולמקד בסיס רחב של קהלים אזוריים ובינלאומיים באמצעות מתן תוכן ייחודי שהוא מבדר, אינפורמטיבי ומרתק. אנו נרגשים לעבוד עם הפורמטים של דורי מדיה בגרסאות הערביות הראשונות שלהם".

פרויקט הגלויה הרווחית

במשך 12 שנות קיומו של יריד צבע טרי נמכרו בו כ-10,000 גלויות "סודיות" (כלומר שהרוכש אינו יודע מי האמן עד לקבלת הרכישה לידיו) בהיקף של 1.8 מיליון שקל. השנה הוצאו למכירה 1,400 גלויות, במחיר של 190 שקל.

בין האמנים שייקחו השנה חלק בפרויקט נמנים אדם יקותיאלי, ציבי גבע, זויה צ'רקסקי, שחר מרכוס, יעל פרנק, הדס סט, דיאנה קוגן, ורד אהרונוביץ, קרן שפילשר, שי יחזקאלי, נירית טקלה, דויד ברוזה, נילי לוטן, אסי לוי, גלי עטרי, פנינה בריק, דאנה איבגי ואחרים.

כל ההכנסות מהפרויקט מועברות במלואן לעמותת ידידי בית הספר לאמנויות בקמפוס אריסון תל אביב - לטובת המשך קיום וביסוס לימודי האמנות בבית הספר, ולתמיכה בתלמידים המגיעים מרקעים מוחלשים.

הגלויות ביריד צבע טרי / צילום: אחיקם בן יוסף

יריד צבע טרי, שייסדו שרון טילינגר ויפעת גוריון, מציג עבודות של אמנים ומעצבים ישראלים, בהם יוצרות ויוצרים צעירים בראשית דרכם לצד אמנים מצליחים המיוצגים בגלריות מובילות. בשנה שעברה התקיים היריד במהדורת אונליין בלבד, בעקבות הקורונה, ואילו השנה הוא מתקיים בוולודרום הלאומי ע"ש סילבן אדמס בשכונת הדר יוסף שבתל אביב.

נותנת החסות הראשית השנה היא קבוצת הפניקס, אשר מחזיקה באוסף האמנות הישראלית הפרטי הגדול בישראל, שאסף יוסף חכמי, הבעלים והמנכ"ל, עד לשנות ה-90. בין האמנים המיוצגים בו נמנים ראובן רובין, מרדכי ארדון, יחזקאל שטרייכמן, לאה ניקל, יוסף זריצקי, מנשה קדישמן, רפי לביא ויאיר גרבוז.

סנארה ונצ'רס ואיכילוב מאחדים כוחות

קשה להפחית בחשיבות של פיתוח וקידום טכנולוגיות חדשניות הקשורות לחקר המוח. בימים אלה החלו בית החולים איכילוב וקרן ההשקעות סנארה ונצ'רס של חברות טבע ופיליפס בשיתוף פעולה ייחודי, שמטרתו לקדם פיתוחים טכנולוגיים של רופאי המחלקה הנוירולוגית לכדי מיזמים פורצי דרך בתחומי הרפואה הדיגיטלית.

מדובר בטכנולוגיות רפואיות הקשורות למחלות מערכת העצבים המרכזית, בעיות שינה, בעיות עצביות, שיקום עצבי, איתור בעיות שעלולות להוביל לאירוע מוחי, שיקום וטיפול באירוע מוחי והבעיות הקוגניטיביות שעלולות להתעורר אחריו. סנארה ונצ'רס תספק לחוקרים באיכילוב סיוע בהליכי פיתוח עסקי וטכנולוגי, מנטורינג וגישה למומחים בעלי שם מרחבי העולם.

לדברי מנכ"ל סנארה ונצ'רס, אסף ברנע, "תחום המוח הוא מהתחומים החשובים ביותר כיום בעולם החדשנות הרפואית הקלינית. מעבר להיותו סינרגטי הן לטבע והן לפיליפס (בתחומים כמו מחלות ניווניות ומערכת עצבים מרכזית או הפרעות שינה), אנו מזהים פוטנציאל גדול בבניית קירבה מיוחדת עם הצוותים הקליניים בשטח".

סנארה ונצ'רס הוקמה לפני כשבע שנים כפלטפורמה וקרן השקעות בתחום טכנולוגיות הבריאות, ומוחזקת במשותף על ידי טבע ופיליפס, בתמיכת רשות החדשנות. היא מהווה מעין חממה לחברות טכנולוגיה מבטיחות בתחום הבריאות, משלב הפרה-סיד ועד להבשלתן ויציאתן לשוק העולמי.

המונית הלונדונית המונגשת מגיעה לת"א

החל מינואר 2022 תחל לפעול בתל אביב מונית חשמלית נגישה לאנשים עם מוגבלויות. המונית כוללת משטח עלייה לכיסאות גלגלים, וכיסא מתכוונן על ציר לכניסה נוחה יותר. המונית יכולה להסיע עד ששה נוסעים שנמצאים בהפרדה מלאה מהנהג.

מונית TX של היבואן EV MOTORS / צילום: מורג ביטן

מדובר במונית מדגם "לונדון טקסי", אשר תופעל גם כקו שיתופי. עמדות הטעינה של המונית יופעלו באמצעות שימוש באנרגיות חילופיות וירוקות - סולאריות, מימן וגז טבעי. טווח הנסיעה המשולב שלה עומד על 500 ק"מ, אשר מאפשר לנהג המונית לסיים יום עבודה שלם ללא עצירה לטעינה - כך על פי עופר סגל, סמנכ"ל השיווק והמכירות של EV Motors המייבאת את המונית.

חדשות טובות

חברת Food appeal תתרום לעמותת "אחת מתשע" 10% מהכנסותיה ממכירת ספלי זכוכית בעיטור נקודות ורודות, שהשיקה לרגל חודש המודעות לסרטן השד. לכל צמד כוסות מצורפת גלויית הסברה על שגרת הבדיקות המומלצת.

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

מגמה חיובית בוול סטריט; אפל משיקה דגמי טאבלט חדשים

הנאסד"ק עולה ב-0.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת חברת הגמל סלייס מזכירה שיש תובענות ייצוגיות חשובות

המקרה של סלייס מלמד באופן מובהק כי גם באסדרה עתידית, מאוד לא כדאי לשפוך את התינוק עם המים ● תובענות ייצוגיות הן כלי של אכיפה פרטית, שבמסגרתו אזרחים יכולים לפעול במקומות שיש בהם ריק, או כאשר הרגולטור זקוק לדחיפה על מנת לפעול

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צולל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

המדינה המפתיעה שבמו"מ מתקדם לרכישת מערכת הגנה אווירית מרפאל

קניה שמזהה צורך עולה וגובר למערכות הגנה אווירית - פנתה לישראל שידועה בעולם בתור המדינה בעלת מערך ההגנה האווירית הטוב מכל ● העסקה, אם תושלם, תהווה שינוי מגמה מעניין מבחינת רפאל, שפילוח המכירות שלה ל־2023 מצביע כי יבשת אפריקה היוותה רק 1% ממנו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: דיויד קארב, Shutterstock

המניה קרסה בוול סטריט, וחברת האוטוטק מגייסת חוב בת"א

ארבה רובוטיקס של קובי מרנקו תנסה להנפיק אג"ח ב־120 מיליון שקל ולהירשם בבורסה בת"א, לאחר קריסת המניה בנאסד"ק ● כספי הגיוס יועברו לחברה בכפוף לחוזה עם יצרן רכב מוביל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

מכון בית יעקב. המסלול בפיקוח צמוד של המל''ג / צילום: באדיבות מכון בית יעקב

הסיפור המלא מאחורי ההצלחה הפנומנלית של תלמידות בית יעקב במבחני רואי החשבון

הסטודנטיות של סמינר בית יעקב מככבות שוב בראש טבלת הנבחנים בבחינות רואי החשבון, ולכן החלטנו לקדם מחדש את הכתבה שמתארת את דרכן להצלחה ● איגוד הסמינרים החרדי "בית יעקב" קיבל אישור להכשיר בעצמו רואות חשבון, מה שעד כה התאפשר רק באקדמיה ● הבוגרות הטריות צלחו את המבחנים באחוזים מטורפים והותירו את המוסדות האקדמיים מאחור ● בדרך עוררו שאלות על אופן שילוב החברה החרדית בשוק העבודה, אך גם על עתיד המקצוע

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע