המי טו מגיע לתעשיית הפרסום

בענף הפרסום קוראים לנשים נוספות לחשוף עדויות על המתרחש בענף • יהושע TBWA: "המתחרים מנסים לפגוע בנו בכל דרך ובכל אמצעי"

חודשים ספורים לאחר שנחשפה בגלובס תרבות ארגונית של התעמרות והשפלות בחלק ממשרדי הפרסום בישראל, נופלת עוד לבנה בחומת השתיקה.

בעקבות תחקיר "נשיקות, ליטופים והטרדות במשרד הפרסום יהושע TBWA" אותו פרסמה שרון שפורר באתר "המקום הכי חם בגהינום" אליו התראיינו עשר נשים שעבדו במשרד וטענו להתנהלות בעייתית של בעלי המשרד רמי יהושע מולן, התפרסמה גם בדף הפייסבוק "צריכה את זה לאתמול", המאגדת 6,700 נשים מענף הפרסום, קריאה של המייסדות מרינה פאפ ומור בירן מורג לנשים נוספות שקיימות להן טענות "להעלות את העדויות שלהן בגלוי או אנונימי דרכנו בקבוצה או בכלל בפייס באמצעות ההאשטג מי טו בפרסום".

שתי תלונות דומות לאלו שהתפרסמו בתחקיר הגיעו לידי גלובס, וכותבת שורות אלה אף נפגשה עם אחת המתלוננות. אולם בסופו של דבר, הן בחרו שלא לפרסם את הדברים.

ענף הפרסום ככלל זוהה במשך שנים ארוכות כענף שוביניסטי שבו התבטאויות בוטות לנשים ואף הטרדות ונגיעות של ממש נשארו בלתי מדוברות, וגם כשכבר היו נשים שהעזו להתלונן במשרדים "סגרו את הסיפור" בתוך הבית.

 לדברי מרינה פאפ, ממנהלות הקבוצה, "הסיפור נולד כי חיפשנו עדויות על פרסומאי אחר - כי אני עצמי הוטרדתי קשות באחד מהמשרדים שעבדתי בהם, ואיימו עלי שאם אגיד משהו יתבעו אותי דיבה. לכן עד היום לא חשפתי את השם, אבל זאת אחת הסיבות שהקמנו את הקבוצה לנשים פרסומאיות בלבד".

לדברי מור בירן מורג, שותפתה של פאפ, "אנחנו קוראות לשבור את מחסום השתיקה. לבוא ולספר בפנים גלויות או סמויות. איך שנוח. להוציא הכול החוצה ולשנות מעכשיו את ענף הפרסום. לנסות להפסיק לפחד".

התחקיר שפרסמה שפורר החל להתגלגל בין היתר בעקבות פוסט בקבוצה בו חשפה עובדת לשעבר ביהושע TBWA תקרית שהייתה לה עם הבעלים רמי יהושע, סמוך לפורים השנה. האנונימית שתפה בתחושותיה ובהתלבטויותיה, מנהלות הקבוצה ביקשו בתגובה מנשים שקיימות להן טענות לפנות אליהן, ומשם התגלגל הסיפור הלאה.

אתמול כאמור פרסמה שרון שפורר תחקיר בו רואיינו עשר נשים שעבדו במשרד בתקופות שונות לאורך 20 שנה להן טענות לגבי התנהלות ראש המשרד רמי יהושע כלפיהן במהלך תקופת עבודתן במשרד.

רמי יהושע שלח בעקבות פרסום התחקיר מייל לעובדים: "התפרסמה היום כתבה באתר של שרון שפורר בנושא התנהלות לא תקינה במשרד. אנחנו יודעים איך להתמודד. המתחרים מנסים לפגוע בנו בכל דרך ובכל אמצעי. כולכם מכירים אותי כאיש עבודה, חברה וכנעים הליכות. אני מבקש להמשיך ולעשות את העבודה על הצד הנעים והטוב ביותר, כמשפחה וכמשרד סופר מקצועי. נעבור את התקופה ה מורכבת הזו, ונמשיך , כרגיל, לשרת את הלקוחות שלנו. ממה שנמסר לנו מדובר בתלונות אנונימיות , במידה וכך הדבר הרי שתלונות אנונימיות לא ישברו את רוחנו. אנחנו מטפלים בכתבה בדרכים משפטיות וחוקיות".