מסתמן: מ-1 במרץ תבוטל חובת הבדיקה לפני ההמראה לישראל

נוסעים הנכנסים לישראל לא יידרשו עוד לבצע בדיקת קורונה לפני החזרה לארץ, אלא רק בדיקה במעברי הגבול • בנוסף, תיירים עם ילדים עד גיל 12 יוכלו להיכנס לארץ גם אם הילדים לא מחוסנים

מתחם בדיקות קורונה לנכנסים נתב''ג / צילום: איל יצהר
מתחם בדיקות קורונה לנכנסים נתב''ג / צילום: איל יצהר

לפי סיכום של שר הבריאות עם בכירי משרד הבריאות ובכפוף לאישור הממשלה - מסתמן כי מ-1 במרץ נוסעים הנכנסים לישראל לא יידרשו עוד לבצע בדיקת קורונה לפני הכניסה לארץ כפי שקובעים הנהלים כיום. בדיקת הקורונה שמבצעים הנוסעים במעברי הגבול  - תישאר בתוקף לכלל הנוחתים.

בשורה נוספת וחשובה נוגעת לאפשרות לילדים זרים עד גיל 12 שאינם מחוסנים להיכנס לישראל בליווי הורים מחוסנים. עד כה הדבר לא מתאפשר ומונע ממשפחות רבות להגיע לביקור ולנופש בישראל. השינוי חשוב לפני חג הפסח והוא יאפשר להגדיל את התיירות הנכנסת. הילדים שינחתו בישראל יידרשו להישאר בידוד עד לקבלת תשובה שלילית מבדיקת הקורונה שעשו לאחר הנחיתה. שר התיירות יואל רזבוזוב שקידם את הנושא, יפעל להגדיל את טווח הגיל המותר לילדים לא מחוסנים להתלוות להוריהם עד לגיל 18.

יצוין כי זרים מעל גיל 12 שאינם מחוסנים לא יוכלו להיכנס לישראל. בתוך כך מסתמן כי גם מחלימים לא יוכלו להיכנס לישראל אם הם אינם מחוסנים. בדומה למגמה שהולכת וצוברת תאוצה במדינות שונות דוגמת אוסטריה ושווייץ, הוחלט כי לא יוארך תוקפו של התו הירוק לאירועים ומה שיישאר תהיה חובת עטיית מסכות בחללים סגורים.