טסלה תבצע עוד ספליט: המניה מזנקת בכ-5% במסחר המוקדם

זאת לא הפעם הראשונה שיצרנית הרכבים החשמליים מבצעת פיצול במנייתה, שמחירה עומד כעת על 1,054 דולר ומשקף לחברה שווי של יותר מטריליון דולר • הפיצול האחרון בוצע באוגוסט 2020, גם אז לאחר עלייה חדה במניה

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, john smith williams

חברת טסלה בראשותו של אלון מאסק הודיעה בחשבון הטוויטר שלה על כוונה לבקש מבעלי המניות לבצע הגדלה של מספר המניות ולבצע ספליט (פיצול של מניה אחת לכמה מניות. בדרך כלל מתבצע לאחר שמחיר המניה עלה לרמה גבוהה מאוד). הבקשה צפויה לעלות לדיון בישיבת בעלי המניות הקרובה. נכון לשעה זו, המניה מזנקת ב-5% במסחר המוקדם.

במצב של ספליט המניות מתפצלות לפי השיעור שקבעה החברה, שבמקרה זה טרם פורסם. במצב זה, ערך המניות בידי המשקיעים לא משתנה אך הם יקבלו תוספת מניות על כל מניה שברשותם. במילים פשוטות, ערך כל מניה בודדת יירד, אך שיעור ההחזקות והשווי של כל משקיע לא ייפגע.

זאת לא הפעם הראשונה שיצרנית הרכבים החשמליים מבצעת פיצול במנייתה (שמחירה עומד כעת על 1,054 דולר ומשקף לחברה שווי של יותר מטריליון דולר). הפיצול האחרון במניה בוצע באוגוסט 2020 (ביחס של 5 ל-1), גם אז לאחר עלייה חדה במניה. בשנה האחרונה רשמה טסלה עלייה של כ-70%. 

טסלה דיווחה על הכנסות של כ-17.7 מיליארד דולר ברבעון האחרון ועל רווח של 2.54 דולר למניה. האנליסטים המסקרים את החברה ציפו להכנסות של כ-16.3 מיליארד דולר ברבעון ולרווח של 2.36 דולר למניה.