ענקית הקמעונאות אמזון הודיעה כי היא מגישה תביעה נגד מנהלי קבוצות פייסבוק המשמשות לתיאום ביקורות מזויפות על מוצרי אמזון. לפי הודעה בבלוג החברה, אמזון תובעת מנהלים של מעל ל-10,000 קבוצות בפייסבוק. המנהלים הם אלו שאחראים על הקבוצות האלו ומבקשים להגיש ביקורות מזויפות על פריטים כמו מערכות סטריאו וחצובות למצלמות, בתמורה למוצרים בחינם או כסף, כך לפי הצהרת אמזון.
ביקורות מזויפות מצרפת ועד יפן
"אמזון תשתמש במידע שהתגלה בפעולה משפטית זו כדי לזהות שחקנים רעים ולהסיר ביקורות מזויפות שהוזמנו על ידי הרמאים הללו, שעדיין לא זוהו על ידי הטכנולוגיה המתקדמת של אמזון, החוקרים, המומחים והניטור הרציף", כך לפי הודעת החברה. הפעילות הזו, המנוגדת לתנאי השימוש של אמזון, מתרחשת ברחבי החנויות המקוונות של אמזון בארה"ב, בגרמניה, בבריטניה, בצרפת, באיטליה, בספרד וביפן - כך לפי הודעת החברה. הביקורות האלו משמשות כדי להעלות את דירוג המוצרים, וזה מוביל להגברת הסבירות שלקוחות ייחשפו למוצרים אלו וירכשו אותם.
לדברי דהרמש מהטה, סגן נשיא אמזון, "התביעה מייצגת פעולה משפטית יזומה המכוונת לשחקנים רעים". אמזון לא חשפה את שמות מנהלי קבוצות הפייסבוק, את מספרם המדויק של המנהלים או את המיקום שלהם. התביעה הוגשה במחוז קינג במדינת וושינגטון.
לאחת מהקבוצות בפייסבוק, שנקראת "Amazon Product Review", היו יותר מ-43 אלף חברים. פייסבוק הסירה את הקבוצה השנה, כך אמרה אמזון, והוסיפה שהיא התחמקה מזיהוי המילים של פייסבוק - המנגנון שעוזר לה לסייע כדי למחוק אתרים שכאלו.
פייסבוק לא הגיבה לדיווחים בעולם.
בעיית הביקורות המזויפות של אמזון היא סוגיה שהיא נאבקת בה כבר שנים. במהלך הקורונה, צרכנים נהרו לזירות מסחר אלקטרוניות, וכך נחשפו יותר למניפולציות בביקורות מזויפות. בבריטניה, הרגולטור האחראי להגבלים העסקיים פתח בחקירה נגד אמזון וגוגל, בשאלה אם הן עושות מספיק כדי לחסל את הביקורות המזויפות. לפי אמזון, היא עצרה באופן יזום יותר מ-200 מיליון חשודים בביקורות מזויפות בשנת 2020 בלבד.
לאמזון יש צוות ייעודי שחוקר תוכניות ביקורת מזויפות ברשתות החברתיות, כמו פייסבוק, טיקטוק וטוויטר. הצוות מדווח באופן קבוע על הקבוצות הפוגעניות הללו לחברות. מאז 2020, אמזון דיווחה למטא על יותר מ-10,000 קבוצות ביקורות מזויפות. לפי אמזון, מטא הסירה יותר ממחצית מהקבוצות בגין הפרות מדיניות וממשיכה לחקור אחרות.
אמזון פעלה במישור הזה בעבר - בחודש פברואר השנה הודיעה אמזון על הגשת תביעות נגד שתי חברות שעזרו למלא את הפלטפורמה שלה בביקורות מזויפות, AppSally ו-Rebatest בהגברת ביקורות מזויפות בזירה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.